קובי שוורץ
קובי שוורץ

חדש בבני ציון: מכשיר רפואי המסייע בבעיות שיווי משקל

מחלקת השיקום במרכז הרפואי בני ציון הצטיידה ב-BalanceTutor - מכשיר רפואי שמסייע בשיפור קצב התנועה, היציבות ושיווי המשקל באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שמדמה הליכה איטית או מהירה וחיישני תזוזה המאפשרים להתאים את התוכנית המתאימה לכל מטופל

פורסם בתאריך: 29.4.19 07:27

במחלקת השיקום במרכז הרפואי בני ציון הוכנס לשימוש המכשיר הרפואי BalanceTutor אשר מסייע בשיפור קצב התנועה, היציבות ושיווי המשקל באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שמדמה הליכה איטית או מהירה וחיישני תזוזה המאפשרים להתאים את התוכנית הטובה ביותר עבור המטופלים.

מנהל המכון לפיזיותרפיה קובי שוורץ: "ה-BalanceTutor של חברת MediTouch הישראלית מיועד לטיפול בחולים הסובלים מבעיות בשיווי המשקל כתוצאה מפרקינסון ומטרשת נפוצה, במטופלים לאחר שבץ מוחי ובמטופלים הסובלים מפגיעות בעמוד שדרה, מחבלות ראש, ממחלות אורתופדיות ומפגיעות ספורט אשר גורמות לקושי בהליכה בעקבות חוסר יציבות או הפרעות תנועה. שיווי משקל הוא למעשה היכולת לשמור על מנח זקוף של הגוף ולהשאיר את מרכז הכובד של הגוף בתוך גבולות בסיס התמיכה. המכשיר מותאם למטופלים מגיל 12 ומעלה, והמטופלים מדווחים על שיפור ניכר במצבם לאחר שנעזרו במכשיר".

 

 

לדבריו של שוורץ, "המכשיר מדמה הליכון, כאשר המטופל מאובטח בפלג גופו העליון על ידי רצועות מותאמות ובכך נמנעת נפילה. הוא הולך על המכשיר כמו בהליכון רגיל, אך ה-BalanceTutor מאפשר לבצע פרטורבציה, כלומר הזזה, בארבעה כיוונים שגורמת ל'הפרעה תנוחתית', ובכך בעצם 'להכריח' את הגוף לתקן את תנוחתו ולהגיב בתנועה אוטומטית שהגוף אינו מסוגל לבצע באופן רצוני".

מבני ציון נמסר כי היכולת לשמור על שיווי המשקל תלויה בשלמות של כמה מערכות בגוף. ראשית, במערכות התחושה שנותנת מידע תחושתי נכון לגבי מיקום איברי הגוף בחלל, וזאת על ידי המפרקים, העיניים ועוד אשר מספקים מידע על התנועה ועל ההתמצאות בחלל; שנית, במערכות מוטוריות שעוזרות למתן תגובות מתאימות לערעור בשיווי המשקל על ידי כיווץ שרירים והזזת גפיים וגב; שלישית, הצרבלום (המוח הקטן) שאחראי לוויסות ולעיבוד האינפורמציה הסנסורית הנכנסת והתגובות המוטוריות היוצאות. פגיעות, מחלות או הזדקנות עלולים לפגוע בכמה ממערכות אלה, וטיפול הפיזיותרפיה נותן מענה לבעיות אלה באמצעות התייחסות לליקויים הפיזיקליים האחראים על הבעיה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר