מכשיר ה-CT החדש של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
מכשיר ה-CT החדש של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

כרמל הצטייד במכשיר ה-CT המתקדם בעולם

במכון הדימות של המרכז הרפואי כרמל הוכנס לשימוש מכשיר ה-CT המתקדם ביותר בעולם ששוויו הוא כשמונה מיליון שקל. מנהל המכון פרופ' נתן פלד: "סריקה של החזה והבטן תארך פחות משנייה, וסריקת הלב תארך כשליש השנייה"

פורסם בתאריך: 10.6.19 12:22

מכשיר ה-CT המתקדם ביותר בעולם – מדגם FORCE של הקונצרן הגרמני סימנס ששוויו הוא כשמונה מיליון שקל – הוכנס לשימוש במכון הדימות של המרכז הרפואי כרמל.

לדבריו של מנהל מכון הדימות של כרמל פרופ' נתן פלד, המשמש גם יו"ר המועצה הלאומית לדימות, למכשיר ה-CT החדש יש יכולת סריקה פנומנלית של עד 74 ס"מ שטח גוף בשנייה אחת. "סריקה של החזה והבטן תארך פחות משנייה, וסריקת הלב תארך כשליש השנייה", אומר פרופ' פלד, "מהירות זו מושגת בזכות טכנולוגיה שמשתמשת בשני מקורות קרינה בו זמנית – דבר שמקצר באופן דרמתי את זמן הסריקה ואת זמן החשיפה לקרינה".

מתי שנפ, הרנטגנאי הראשי של כרמל, מציין כי ל-CT החדש יש יכולת לייצר תמונה במנת קרינה נמוכה ביותר בהשוואה לסורקים מקבילים: "המכשיר הוא בעל יכולת סריקה בשתי אנרגיות שונות, ודבר זה מאפשר הפרדה יעילה בין מרכיבי רקמה בצפיפות קרובה ויכולות מתקדמות של אפיון רקמה ומפות של זרימת דם באיברי גוף שונים. הסורק החדש הוא המשוכלל ביותר של סימנס, ובזכות תכונותיו המיוחדות הוא נחשב לסורק הפרימיום המבוקש ביותר בעולם".

בכרמל מציינים כי בבית החולים מתבצעות כ-35,000 בדיקות CT בשנה וכי הוא מעמיד את טכנולוגיית ה-CT המתקדמת בעולם לטובת מטופלי שירותי בריאות כללית בבית החולים ובקהילה ולטובת המאושפזים. במכון הדימות בכרמל מוצבים כעת שני סורקי CT כלליים – הראשון מתוצרת פיליפס והשני כאמור מתוצרת סימנס שנחשב לאחד מהסורקים הטובים בעולם. נוסף על כך קיים במכון סורק ייעודי מתוצרת ארינטה המיוצר בקיסריה ואשר מיועד לבדיקות לב וכלי דם בלבד.

 

 

פרופ' פלד: "הסורק הוא יעיל מאוד בשימוש בילדים שאינם יכולים לשתף פעולה, וברוב המקרים מבטל את הצורך בהרדמה. הסורק החדשני הוא נוח מאוד לשימוש בחולים מורכבים ובחולים שמתקשים לשתף פעולה, וזאת בזכות מהירות הסריקה יוצאת הדופן שלו ובזכות יכולתו להוריד את רמת הקרינה למינימום. הסורק הוא בעל יכולות סריקה באנרגיות שונות שמאפשרות אפיון של רקמות, הבדלה בין סידן לחומר, דיוק רב ויכולת זיהוי של ממצאים כמו גידולים סרטניים קטנים או תסחיפים ריאתיים קטנים".

פרופ' פלד מוסיף כי "הסורק מאפשר את כל מגוון הבדיקות המוכרות ב-CT, כולל בדיקות זרימת דם למוח בזמן אירוע מוחי, ובדיקות להדגמת עורקי הלב, החזה, הבטן והגפיים, וזאת בסביבת חדר מיון ובמהירות המאפשרת להתמודד עם חולים קשים ומורכבים מבלי להתפשר על איכות הבדיקה".

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג: "אנחנו מעמידים לטובת המטופלים שלנו את טכנולוגיות העילית הטובות בעולם כדי להעניק את איכות הטיפול הרפואי הטובה ביותר. כרמל ומחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית התברכו בסורק חדשני מהטובים ביותר הקיימים בשוק הרפואי, אשר משדרג באופן משמעותי את יכולתנו לתת שירות CT איכותי, מהיר ובמינימום קרינה. כרמל ימשיך לדאוג לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולספק למטופליו את הרפואה הטובה ביותר בעזרת הכלים הטכנולוגיים הטובים ביותר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר