משתתפי הכנס בנושא דיכאון סביב היריון ולידה (צילום: אלי דדון)
משתתפי הכנס בנושא דיכאון סביב היריון ולידה (צילום: אלי דדון)

הכללית וכרמל ערכו כנס בנושא דיכאון סביב היריון ולידה

הכנס שנערך באודיטוריום של המרכז הרפואי כרמל נועד להציג תוכנית שגובשה במטרה להבטיח העברת המידע בין הצוותים בבית החולים ובקהילה כדי שאשה בסיכון לפתח דיכאון סביב לידה תהיה מלווה כל העת ברצף טיפולי בין בית החולים למרפאות

פורסם בתאריך: 5.7.19 08:32

117 אחיות ואנשי טיפול בנשים סביב לידה מצוותים של שירותי בריאות כללית במרכז הרפואי כרמל ובמרפאות מחוז חיפה וגליל מערבי השתתפו בכנס שהתמקד באיתור נשים שעלולות לפתח דיכאון סביב היריון ולידה ובטיפול בהן.

הכנס נועד להציג תוכנית שגובשה במטרה להבטיח העברת המידע בין הצוותים בבית החולים ובקהילה כדי שאשה בסיכון לפתח דיכאון סביב לידה תהיה מלווה כל העת ברצף טיפולי בין בית החולים למרפאות.

הפרויקט גובש על ידי צוותים במרפאות הקהילה של הכללית ובבית חולים כרמל בהובלתן של מנהלת הסיעוד במרפאת בריאות האישה במרכז הרפואי לין דורית אהרונוביץ’ ומנהלת הסיעוד במערך הפסיכיאטרי של הכללית במחוז מיכל אידלמן אוחנה ביחד עם מנהלת הסיעוד בחטיבת טיפולים ומערך האמהות שושי קליין ועם מנהלות הסיעוד של המערך המיילדותי מכרמל. התוכנית נועדה ליצור מענה הולם בגישה ביו-פסיכו-סוציאלית על בסיס רצף טיפולי לנשים שאותרו על ידי אחיות הכללית בקהילה כנתונות בסיכון לפתח דיכאון סביב לידה, וזאת באמצעות שאלון בין לאומי שנקרא שאלון אדינבורו. נשים עם קידוד 10 בשאלון משולבות בתוכנית המעקב והטיפול.

היוזמה התבססה על תוצאות סקר שערכו האחיות נטלי צידון מהמרפאה לבריאות האשה בלין ואידלמן אוחנה בקרב נשים שאותרו בסיכון וטופלו בקהילה. עם היוודע דבר התוצאות הסתבר כי רובן הביעו רצון לקבל טיפול המשכי בבעייתן הרגשית גם בהגיען לבית החולים. בסיס נוסף לפרויקט הוא נתונים לגבי יולדות שנאספו במחלקת ילודים, יולדות ופגים בכרמל, שלגביהן נדרש המשך רצף טיפולי.

 

 

הכנס, שנערך באודיטוריום של כרמל, נפתח בברכות של מנהל האגף המיילדותי בבית חולים פרופ’ עופר לביא ושל מנהלות הסיעוד רות ברוך מהמחוז ואהובה טל מכרמל, שליוו את הצוות שתכנן את המהלך. לאחר הברכות הציגה ד”ר מרינה בר שי – פסיכיאטרית מגדרית של כללית במחוז ומנהלת תחום זה במרפאת ברה”נ בקרית אליעזר, את נושא הדיכאון ומצב הרוח סביב לידה.

הילה הוכהויזר – מיילדת ומובילת פרויקט "Woman Friendly" לפי שיטת BOT – דיברה על יתרונות השיטה; אהרונוביץ’ הסבירה על שאלון אדינבורו ועל הטמעתו; העובדת הסוציאלית מיכל גרליץ ממחלקת נשים ומיילדות בכרמל התייחסה לנושא איתור דיכאון באשפוז ויצירת מעטפת טיפולית; ואידלמן אוחנה וקליין שהנחו את הכנס הציגו את תהליך ההטמעה, את רצף הטיפול ואת יישום הפרויקט בקהילה ובבית החולים.

בהמשך הכנס הועלתה ההצגה “ברכת אביה” של תמר קלר, שחוותה בעצמה דיכאון סביב לידה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר