המרכז הרפואי בני ציון (צילום: תמיר אסרף)
המרכז הרפואי בני ציון צילום:: תמיר אסרף

בני ציון: עבודה על ניתוח מעקף תריסריון תוצג בכנס בספרד

עבודה שנערכה במרכז הרפואי בני ציון ואשר עוסקת בניתוח מעקף תריסריון במקרים של השמנה קיצונית תוצג בכנס בין לאומי בספרד

פורסם בתאריך: 4.9.19 10:54

הכנס הבין לאומי השנתי של החברה העולמית לכירורגיה של השמנה (IFSO) יתקיים במהלך חודש ספטמבר במדריד, בירת ספרד, ובו יציגו מנהל השירות לכירורגיה בריאטרית במרכז הרפואי בני ציון ד"ר מאדי חוסאם וד"ר אחמד אסדי, המשמש מתמחה במחלקה הכירורגית בבית החולים, עבודה על ניתוח מעקף תריסריון.

מנהל היחידה לכירורגיה לפרוסקופית במחלקה הכירורגית בבני ציון ד"ר גדעון סורוקה, שהוא מומחה בכירורגיה כללית ולפרוסקופית ובניתוחים בריאטריים, מספר: "עקבנו אחר המטופלים שעברו במחלקתנו ניתוח מעקף תריסריון. זהו ניתוח שמבוצע לעתים נדירות במצבים של השמנה קיצונית או במצבים של ניתוח בריאטרי חוזר כאשר האפשרויות האחרות הן בטוחות פחות. במהלך השנים למדנו כי חלק מהמטופלים פיתחו תמונה של תת ספיגה מוגזמת, שגרמה להם למצוקה מטבולית, לירידה ברמת החלבון בגוף עד לערכים מסוכנים, לבצקות רקמתיות נרחבות ולחסרים של תוספי מזון. במצב כזה עלינו להתערב על מנת להעלות את יכולת הספיגה של המטופלים, כלומר לנתחם ולהאריך את הזרוע המשותפת של המעי אשר בה מתערבב המזון עם מיצי המרה והלבלב".

 

 

מבני ציון נמסר כי כ-20 מטופלים נותחו שנית מתוך כ-170 מטופלים שעברו את מעקף התריסריון, והשיפור במצבם היה מהיר. לדבריו של ד"ר סרוקה, "שיפור זה לימד אותנו כי במצבים קיצוניים הפתרון הכירורגי הוא הפתרון הבטוח והנכון. עוד למדנו במשך השנים כי בניגוד לפרקטיקה שבה קבענו את אורך הזרוע המשותפת ל-50 ס"מ, יש לקבוע את אורך הזרוע הזו ללא פחות מ-100 ס"מ".

יצוין כי לעבודה היו שותפים ד"ר סורוקה, מנהל מחלקת כירורגיה פרופ' אברהים מטר, וד"ר דין קרן ממכון הגסטרו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר