נעמה תמרי-לפיד (צילום: יאנה קליגר)
נעמה תמרי-לפיד (צילום: יאנה קליגר)

"טיפול רגשי 'קלאסי' אינו מתאים תמיד לסובלים מטראומה מינית"

במרכז הרב תחומי לנפגעי תקיפה מינית במרכז הרפואי בני ציון ייפתח בחודש נובמבר מחזור חדש של התוכנית להכשרת מטפלים לטיפול בנפגעי ובנפגעות טראומה מינית. התוכנית מיועדת לאנשי מקצועות הטיפול שמעוניינים להעמיק את הידע בנושא

פורסם בתאריך: 28.10.19 11:21

מחזור שמיני של התוכנית להכשרת מטפלים לטיפול בנפגעי ובנפגעות טראומה מינית ייפתח בחודש נובמבר במרכז הרב תחומי לנפגעי תקיפה מינית במרכז הרפואי בני ציון.

תוכנית הלימודים, אשר מוכרת ללימודי תעודה, פותחה על ידי אנשי המקצוע בתחום בשיתוף פעולה בין המרכז הרב תחומי ליחידה ללימודי המשך של אוניברסיטת חיפה, והיא מיועדת לאנשי מקצועות הטיפול – פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ועוד – שרוצים להעמיק את הידע בנושא.

 

 

מנהלת המרכז הרב תחומי נעמה תמרי-לפיד: "השפעתן של פגיעות מיניות בגיל הילדות היא נרחבת וצובעת את חיי הנפגע בהיבטים הרגשיים, הבין אישיים, הפיזיולוגיים, התפקודיים והרפואיים. נוסף על אלה קיימת המורכבות החברתית אשר כרוכה בהאשמה של הנפגע, בהקטנה בערכה של הפגיעה, בהסתרה ובטאבו של שתיקה. המורכבות החברתית שזורה בתהליך הטיפול".

לדבריה של תמרי-לפיד, "על רקע מורכבות זו, טיפול רגשי 'קלאסי' אינו מתאים תמיד לסובלים מטראומה מינית, ועל המטפל להבין את הדינמיקה של הפגיעה המינית ולפתח דרכים אפקטיביות תוך בירור עצמי על עמדותיו ועל תפישותיו. לשם כך פותחה תוכנית הלימוד שפותחה על ידי מיטב אנשי המקצוע בתחום".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר