מטפלים ממערך בריאות הנפש בביקור בהוסטל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
מטפלים ממערך בריאות הנפש בביקור בהוסטל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

בריאות הנפש: שוברים את הסטיגמה

יום בריאות הנפש העולמי ערכו צוותים של שירותי בריאות כללית סדרת אירועים תחת הכותרת “בעיה נפשית - היום שלי, מחר אולי שלך?”. המטרה: להסיר את הסטיגמה שנדבקת במטופלים

פורסם בתאריך: 8.11.19 08:55

צוותים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי ערכו סדרת אירועים לציון יום בריאות הנפש העולמי תחת הכותרת “בעיה נפשית – היום שלי, מחר אולי שלך?” במטרה להסיר את הסטיגמה בתחום בריאות הנפש.

במחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית מטופלים בתחום בריאות הנפש כ־19,500 מבוגרים וכ־4,500 ילדים, אך לדבריה של ד”ר טטיאנה ז’לוזין, מנהלת שירות בריאות הנפש של הכללית במחוז, “הסטיגמה היא תופעת הלוואי הקשה ביותר של מחלות הנפש. לפי ההערכות, אחד מכל ארבעה אנשים חווה במהלך חייו משבר נפשי. בטיפול נכון ניתן לאזן ואף לרפא חלק מהחולים ולהשיבם לתפקוד, אך בשל הסטיגמה הקשה כ־50 אחוז מפגועי הנפש נמנעים מלפנות לטיפול מסודר, ובקרב תחלואה הקשה כ־80 אחוז אינם פונים לטיפול כזה גם כתוצאה מבוחן מציאות לקוי הקשור במחלתם. לנתונים אלה יש השלכות לא רק על המטופל עצמו אלא גם על הסובבים אותו ועל החברה כולה”.

ד”ר ז’לוזין מוסיפה כי “ניתן היה למנוע נזק גדול לחולים, למשפחותיהם ולחברה, אך יש דעות קדומות קשות נגד קבוצת חולים זו, וכך נוצר מחסום הבושה. לכן מיקדנו את הפעילות במסגרת שבוע בריאות הנפש בשבירת הסטיגמה”.

 

 

כחלק מהפעילות של מערך בריאות הנפש של הכללית, בהובלתה של מנהלת הסיעוד במערך מיכל אידלמן, ערכו צוותי המערך מפגשים בהוסטלים הסמוכים למרפאות כדי להכיר את המתמודדים עם מחלות נפש לא רק כמטופלים. במפגשים נערכו שיחות בגובה העיניים בין אנשי הצוותים למטופלים מתוך רצון ללמוד על אורח החיים שלהם, על חלומותיהם ועל התמודדויותיהם.

במקביל מתוכננים הדרכה לתלמידי בית הספר איינשטיין בחיפה במתכונת של “סליחה על השאלה” ויום העלאת מודעות לבריאות הנפש בהשתתפותה של קבוצת הסטנדאפ של המתמודדים במופע “סליחה על ההפרעה”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר