ד"ר מורן פז ומשתתפי הקורס (צילום: אלי דדון)
ד"ר מורן פז ומשתתפי הקורס (צילום: אלי דדון)

בכרמל נערך קורס בגינקולוגיה לרופאי משפחה

מומחים ומתמחים ברפואת משפחה של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי השתתפו בקורס שעסק במיומנות בגינקולוגיה ובבדיקות גינקולוגיות ושהועבר על ידי ד"ר מורן פז מהמרכז הרפואי כרמל במרכז הסימולציה של בית החולים

פורסם בתאריך: 10.11.19 13:33

במרכז הרפואי כרמל התקיים קורס למומחים ולמתמחים ברפואת משפחה של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. הקורס, שעסק במיומנות בגינקולוגיה ובבדיקות גינקולוגיות, הועבר על ידי ד"ר מורן פז בחדר הסימולטורים של בית החולים, ובמסגרתו רכשו הרופאים מיומנויות באמצעות תרגול במודלים שונים ובסימולטורים ממוחשבים.

לדבריו של ד"ר פז, רופא בכיר במחלקת נשים ויולדות וביחידת הכירורגיה זעיר פולשנית אשר משמש גם מנהל מרכז הסימולציה של כרמל "רכישת מיומנות לבדיקה הגופנית על ידי סטודנט לרפואה מהווה אתגר, קל וחומר כשמדובר בבדיקות אינטימיות. ממחקרים רבים אנחנו יודעים כי החשיפה המעשית של הסטודנט ושל הסטאז'ר תחת השגחה והדרכה בבדיקות אינטימיות בכלל ובבדיקות גינקולוגיות בפרט היא לוקה בחסר".

 

 

במסגרת הקשר בין כרמל לרופאי הקהילה, אומר ד"ר פז, פנו אליו בבקשה לערוך קורס ייעודי של מיומנות בדיקה למתמחים ברפואת משפחה שאינם מיומנים בביצוע בדיקות כאלה ושמעוניינים לשפר את מיומנותם בתחום זה הן במצבים שכיחים ולא מסוכנים והן במצבים דחופים אשר מצריכים הערכה נכונה, בירור וטיפול בהתאם. בקורס השתתפו עשרה רופאי משפחה, והם העידו בסיומו על שיפור בביטחון העצמי כאשר יעלה הצורך לבצע בדיקות אינטימיות במרפאות הראשוניות.

מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא מציין את שיתוף הפעולה המוצלח בין בית החולים לקהילה: "המרוויחים הגדולים הם המטופלים שלנו בכללית. המקצועיות של מומחי בית החולים והפרישה הרחבה של מרכזי רפואת הנשים ושל רופאי המשפחה בכללית מהוות ביחד עוצמה רפואית ומקצועית אשר מופנה כולה לטובת המטופלים. כרופאים מומחים אנו נושאים על כתפינו אחראיות גדולה להכשרה מיטבית של דור העתיד של הרופאים. יש חשיבות רבה להערכה תמידית של הכשרת הסטודנט ולהתמודדות עם הקשיים שבהכשרה, כאשר אחת מהן היא מיומנויות בביצוע בדיקות אינטימיות. מיומנות לא טובה דיה עלולה לגרום להימנעות מבדיקות או לביצוען בצורה לא מיטבית, ומכאן להשלכות שליליות על המטופלים. חשוב שנדע להעריך את הלימוד ואת ההכשרה שניתנים לסטודנט, לסטאז'ר ולמתמחה, ובמקביל שנמצא דרכים חדשניות תוך מיצוי האמצעים האנושיים והטכנולוגיים העומדים לרשותנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר