יפעת אלון, חיה ידידיה, ד”ר לילך דולב וד”ר רונית קלמנוביץ’-דיקשטיין (צילום דוברות שירותי בריאות כללית)
יפעת אלון, חיה ידידיה, ד”ר לילך דולב וד”ר רונית קלמנוביץ’-דיקשטיין (צילום דוברות שירותי בריאות כללית)

בכללית פועלים לשיפור הטיפול בחולי סוכרת

במסגרת פרויקט של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי יאותרו חולי סוכרת שיופנו למפגשים עם עובדים סוציאליים כחלק מתוכנית הטיפול בהם

פורסם בתאריך: 5.12.19 10:58

מחלת הסוכרת שמוגדרת כמגיפה עולמית מאופיינת בקשרי גומלין בין המרכיבים הגופניים, הנפשיים וההתנהגותיים, והיא משפיעה על המצבים הרגשי, המשפחתי והתרבותי של האדם וגם מושפעת מהם, כמו במחלות כרוניות אחרות. בהקשר זה עברו העובדים הסוציאליים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הדרכה בנושא כדי להבין טוב יותר את המחלה ואת דרכי ההתמודדות עמה, כמו גם חיזוק היבטים רגשיים והתנהגותיים בטיפול, וזאת במסגרת פרויקט לאיתור חולים ולהפנייתם למפגשים עם עובדים סוציאליים.

ההשתלמות הועברה על ידי ד”ר יששכר עשת, פסיכולוג קליני ורפואי, בגישת הטיפול CBT, שבה על העובד הסוציאלי לעזור לחולה למצוא משמעות ותקווה ובו בזמן להיות מחובר לעובדות ולמציאות. כמו כן מסייע מסייע העובד הסוציאלי לחולה למצוא דרכי התמודדות יעילות עם המחלה. הצלחתו של הטיפול מותנית ביכולתו של המטפל הרגשי להיות קשוב ורגיש לסיפור האישי של כל מטופל.

את פרויקט איתור החולים מובילות מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במחוז יפעת אלון וסגניתה חיה ידידיה, סגנית המנהלת הרפואית במחוז ד”ר לילך דולב וד”ר רונית קלמנוביץ’-דיקשטיין – מומחית באנדוקרינולוגיה במרכז הרפואי זבולון ואחראית על נושא הסוכרת במחוז.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר