פרופ' ניצה גולדנברג כהן
פרופ' ניצה גולדנברג כהן

מרפאה לטיפול בגידולים בעיניים נפתחה בבני ציון

המרפאה החדשה, שנועדה לאבחון, לטיפול ולמעקב אחר חולים מצפון הארץ עם גידולים בעיניים, הוקמה במרכז הרפואי בני ציון ביוזמתם של מנהלת מחלקת עיניים בבית החולים פרופ' ניצה גולדנברג כהן וד"ר עידו דידי פביאן מהמרכז הרפואי תל השומר

פורסם בתאריך: 23.12.19 17:09

מרפאה חדשה לאבחון, לטיפול ולמעקב אחר חולים מצפון הארץ עם גידולים בעיניים הוקמה במרכז הרפואי בני ציון ביוזמתם של מנהלת מחלקת עיניים בבית החולים פרופ' ניצה גולדנברג כהן ומומחה לגידולים בעיניים במרכז הרפואי תל השומר ד"ר עידו דידי פביאן.

גידולים בעיניים, ובייחוד גידולים ממאירים, הם נדירים, ובשונה מרוב הפתולוגיות המערבות את העין ומאיימות על איכות חייו של החולה, ממאירות עינית מהווה סכנה לחייו. לדבריה של פרופ' גולדנברג כהן, "הגידולים הממאירים נחלקים לגידולים של פני שטח העין ולגידולים תוך עיניים, והם כוללים רטינובלסטומה, מלנומה של הענביה, גרורות לעין מממאירות מערכתית חוץ עינית, מלנומה של הלחמית, לימפומה וגידולים אפתיליאליים של הלחמית. גידולים שפירים של העין, למשל שומה של הדמית (Choroidal Nevus), הם שכיחים יחסית ודורשים מעקב של מומחה בתחום לשלילת התמרה ממאירה".

 

 

פרופ' גולדנברג כהן מציינת כי "מרכזי האונקולוגיה האופטלמית בישראל מצויים במרכז הארץ, ואליהם מופנים חולים מכל הארץ. מחוזות צפון וחיפה מונים ביחד כמעט 2.5 מיליון איש, ועבורם לא היה מענה קרוב במקרה של גידול תוך עיני. החולים נדרשו לנדוד למרכז לצורך אבחון, טיפול ומעקב, שלעתים נדרשו להיות תכופים. הקמת המרפאה בבני ציון, אשר מצוידת כהלכה ומאוישת על ידי מומחה בתחום הגידולים, תביא את הפתרון לפתחם של החולים בצפון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר