ענת נוי המבורגר ויעל לביא (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ענת נוי המבורגר ויעל לביא (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית מציגה: סדנה לקשרים חברתיים

סדנת תרפיה התנהגותית לאנשים שסובלים מהפרעות התנהגות נערכת במרפאה לבריאות הנפש של שירותי בריאות כללית בקרית אליעזר

פורסם בתאריך: 23.1.20 10:00

במרפאה לבריאות הנפש (ברה”נ) של שירותי בריאות כללית בקרית אליעזר נערכת סדנת תרפיה התנהגותית לאנשים שסובלים מהפרעות התנהגות הנובעות מקושי בוויסות רגשי ומהיעדר מיומנות ביחסים בין אישיים.

הסדנה מועברת על ידי ענת נוי המבורגר – אחראית עבודה סוציאלית בברה”נ למבוגרים במחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית ומנהלת השירות לעבודה סוציאלית במרפאה בקרית אליעזר – והמטפלת בתנועה יעל יביא, והיא נערכת בשיטה שנקראת DBT – טיפול התנהגותי דיאלקטי – שנועדה לסייע למשתתפים בה בפיתוח יכולות משופרות ביחסים בין אישיים. המטופלים מאופיינים בתופעות כמו קשיי הסתגלות והתמדה במסגרות חברתיות ותעסוקתיות, בתנודתיות במצב הרוח ובנטייה לדיכאון ולחרדה. בשיטת ה־DBT משלבים תרפיה התנהגותית, מיינדפולנס ואימון במיומנות חיים.

 

 

בסדנה משתתפים עשרה מתמודדים והיא אורכת כארבעה חודשים, כאשר בכל מפגש נלמד תוכן ספציפי בדגש על העלאת המודעות העצמית להתנהגות שלי עצמי ושל האחר, על הפחתת הביקורת העצמית ועל הרחבת היכולת להתמודדות במצבי דחק ומצוקה. כמו כן יש התמקדות בשילוב של קבלת הקשיים של המתמודד עם שינוי של התנהגויות שפוגעות ביחסיו עם עצמו ועם אחרים וגורעות מיכולות התפקוד וההשתלבות שלו בקהילה.

לדבריה של המבורגר, המתכונת הקבוצתית נבחרה כדרך טיפול מכיוון שטיפול במסגרת קבוצתית מעצים את חוויית השותפות לבעיות ולהתמודדויות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר