ד”ר ענת רוזנצוויג (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר ענת רוזנצוויג (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

התכווצות השרירים התבררה כפקקת ורידים

סטודנט בטכניון התלונן על כאבים ברגל וסיפר שבמוקד רפואי אבחנו לו כאב ממקור שרירי. ערנותה של מנהלת המרפאה של שירותי בריאות כללית בטכניון הצילה את חייו

פורסם בתאריך: 30.1.20 09:42

אל ד”ר ענת רוזנצוויג, מנהלת המרפאה של שירותי בריאות כללית בטכניון, הגיע סטודנט בן 26 שדיווח על כאבים ברגל ימין שהחלו שלושה שבועות קודם לכן, ללא חבלה או טראומה כלשהן. הסטודנט סיפר כי ארבעה ימים לפני כן הוא נבדק במוקד רפואי ושוחרר עם אבחנה של כאב ממקור שרירי ועם המלצה על טיפול על ידי מוסקול – תרופה המשמשת להרפיית שרירים.

בבדיקה שערכה ד”ר רוזנצוויג התעורר החשד כי הסימנים הקליניים מצביעים על פקקת של הוורידים העמוקים של שוק וירך ימין – מצב מסכן חיים שאם אינו מאובחן בזמן עלול לשלוח קרישי דם לריאות, למוח ולשאר חלקי הגוף ואף לגרום למוות.

מנהלת המרפאה הפנתה את הסטודנט בדחיפות לחדר המיון במרכז הרפואי כרמל, שם בוצעה לו בדיקת סונר ונמצא כי הווריד הראשי של רגל ימין פקוק בקריש דם לכל אורכו. הוא אושפז לצורך טיפול עם מדללי דם להמסת הפקקת ולשם בירור הסיבה להתפתחותה של הפקקת, אשר מתפתחת לרוב בגיל השלישי, ונדיר שהיא מתפתחת אצל אדם צעיר ובריא, ללא רקע משפחתי למצב כזה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר