ד”ר קלרה הניג (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר קלרה הניג (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

בדיקת מלחי מרה – כבר לא רק בחדר מיון

צוות המעבדה המחוזית של שירותי בריאות כללית החל לבצע בדיקת מלחי מרה לנשים הרות. בכך נחסכת מהן המתנה בחדרי המיון וקופת החולים מוזילה עלויות

פורסם בתאריך: 1.2.20 08:40

נשים בטרימסטר השלישי להיריונן אשר סובלות מגרד עז, בעיקר בכפות הידיים והרגליים, מאובחנות בדרך כלל כסובלות מתופעה של עימדון תוך כבדי בהיריון (ICP). מחלה זו, ששכיחותה היא מקרה אחד לכל 400 היריונות, נגרמת כתוצאה מהצטברות של מלחי מרה בדרכי המרה שבכבד, ובעקבותיה חלה עלייה ברמת מלחי המרה בפלסמה. מעבר לאי הנוחות, מלחי המרה עוברים את השליה ועלולים לגרום לפגיעה בעובר, עד כדי לידה מוקדמת או מוות תוך רחמי.

הבדיקה לאבחון התופעה בוצעה עד כה רק בכמה בתי חולים ברחבי הארץ, ובשל כך הגיעו נשים הרות באיחור לרופא – דבר שהעמיד בסכנה את העובר. לפיכך, רופאים נהגו להפנות כל אשה הרה שנחשדה כסובלת מהתופעה אל חדרי המיון כדי לבצע את הבדיקה ולקבל תוצאה במקום, על אף שמדובר בבדיקת דם שאינה מחייבת תנאי חדר מיון ואשפוז.

 

 

מלבד הטרטור שנאלצה האשה לעבור, הדבר גרם לעומס בחדרי המיון, ועלות הבדיקה היתה גבוהה לקופות החולים בשל תשלום אגרת מיון. כדי להקל על המטופלות ולייעל את התהליך החל צוות המעבדה לביוכימיה וסרולוגיה, בניהולה של ד”ר קלרה הניג, במעבדה המחוזית של שירותי בריאות כללית לבצע בדיקות לרמת מלחי המרה.

בהליך זה עוברות הנשים בדיקת דם רגילה במרפאה בקהילה, והתוצאה מגיעה באותו היום לרופא המטפל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר