הכנס בנושא אורולוגיה (צילום: אלי דדון)
הכנס בנושא אורולוגיה (צילום: אלי דדון)

כרמל ערך כנס לרופאי משפחה בנושא אורולוגיה

רופאי משפחה בקהילה משירותי בריאות כללית בחיפה ובצפון השתתפו בכנס עדכון ידע והעשרה על חידושים בתחום האורולוגיה, שאותו הובילו רופאי המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי כרמל

פורסם בתאריך: 10.2.20 07:11

עשרות רופאי משפחה בקהילה מחיפה ומהצפון השתתפו בכנס עדכון ידע והעשרה בתחום האורולוגיה, שאותו הובילו רופאי המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי כרמל.

"החיבור שלנו לקהילה הוא אחד מהכלים החשובים ביותר שלנו בהענקת רפואה טובה ומדויקת יותר, אמר סגן מנהל המחלקה האורולוגית ד"ר גאזי פארס בכנס, "הרפואה האורולוגית מתפתחת מאוד, והמטרה שלנו בכרמל היא להעביר ולהנחיל את הידע החדש והעדכני ביותר לרופאי המשפחה".

"יותר ממחצית מהנשים יסבלו מדלקת בדרכי השתן במהלך חייהם", הסביר ד"ר בוריס פרידמן, רופא בכיר במחלקה האורולוגית, שהיה ממארגני הכנס, "השימוש באנטיביוטיקה גדל כל הזמן, ונדרשים השגחה ופיקוח הדוקים יותר על האבחון ועל דרכי הטיפול. זיהומים בדרכי השתן הם אחת מהסיבות הנפוצות ביותר לפנייה לרופא משפחה".

ד"ר מהרן כבהה הסביר על תחום האין אונות וחוסר טסטוסטרון והסביר כי יותר מ-15 אחוז מהגברים בעולם בגילאים 70-40 סובלים מהפרעות בתפקוד המיני. לדבריו, פעמים רבות מעידות בעיות בתפקוד המיני על מחלות מוקדמות בכלי הדם, וחשוב שרופא המשפחה יבדוק את הנושא.

ד"ר יובל פרייפלד עדכן על אבחון סרטן מערכת השתן ועל הטיפול בו.

 

 

ד"ר אילן קליין הרחיב על החידושים באפשרויות טיפול זעיר פולשניות באבנים בכליות ובגידולים בכליות ובמערכת השתן, וציין כי כיום אפשר לראות את האבנים באמצעות אולטרסאונד וטפל בהן במרפאת אבנים ייחודית בכרמל אשר פועלת ביחד עם אורולוג, עם נפרולוג ועם תזונאית.

מנהל המחלקה האורולוגית בכרמל ד"ר יורם דקל סיכם ואמר כי המחלקה מעניקה למטופליה קשת רחבה ביותר של אבחונים טיפולים וניתוחים מתקדמים בכל תחומי האורולוגיה: "רופאי כרמל פזורים במרפאות של שירותי בריאות כללית בקהילה, שם הם רואים את המטופלים, ובמקרה הצורך מוזמנים המטופלים להמשך טיפול ניתוח או למעקב בכרמל. ככל שרופאי המשפחה ישלטו טוב יותר בעדכונים ובחידושים בתחום האורולוגיה, כך הם יפנו את המטופלים לייעוץ ולטיפול אצל מומחים בבית החולים. בכך נקצר את התורים, נמנע בדיקות מיותרות ונאפשר לחולים לקבל את הטיפול הנכון והמתאים ביותר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר