ד”ר קטרינה שולמן (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר קטרינה שולמן (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

מנהלת חדשה למערך האונקולוגי של הכללית במחוז

ד”ר קטרינה שולמן מונתה למנהלת המערך האונקולוגי של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. המנהלת הרפואית של הכללית במחוז ד”ר לילך צולר: "אין לנו ספק שד”ר שולמן תוביל את השירות שלנו, כך שנוכל לתת שירות איכותי וזמין שבו תוחלת החיים ואיכות החיים של החולים ישתפרו מאוד”

פורסם בתאריך: 27.2.20 09:54

ד”ר קטרינה שולמן מונתה למנהלת היחידה האונקולוגית המרחבית של שירותי בריאות כללית הכוללת את מכוני האונקולוגיה במרכז הרפואי כרמל, במרכז הרפואי לין ובקריית הבריאות זבולון.

ד”ר שולמן סיימה לימודי הרפואה באוניברסיטת נובוסיבירסק ברוסיה. עם עלייתה לישראל היא עשתה סטאז’ בקריה הרפואית רמב”ם, שם גם המשיכה להתמחות באונקולוגיה. בסיום ההתמחות היא הצטרפה לצוות הבכיר של מכון האונקולוגיה ברמב”ם בתחום גידולים במערכת העיכול. משנת 2012 ניהלה ד”ר שולמן את היחידה לאונקולוגיה קלינית בבית החולים הלל יפה בחדרה והובילה את פרויקט הקמתו של שירות אונקולוגי ופיתוח מרפאת מעקב, אשפוז יום למתן טיפולי ציטוטוקסיקה והרכבת צוות תומך. היא משמשת יועצת למחלקה לניהול סיכונים בתחום האונקולוגיה וחברה בוועדה המדעית של האיגוד האונקולוגי ובוועדת האיגוד בנושא סל תרופות בתחום האונקולוגיה. בשנתיים האחרונות מכהנת ד”ר שולמן כיועצת למשרד הבריאות בתחום תכשירים רפואיים. נוסף על הכשרתה הקלינית היא עוסקת בהדרכת סטודנטים לרפואה בטכניון. היא פרסמה מחקרים רבים ואף קיבלה פרס לחוקרת מצטיינת.

 

 

ד”ר שולמן מייחסת חשיבות רבה לחינוך הדור הצעיר של הרופאים, לקידום תחום האונקולוגיה בקהילה, לפיתוח המחקר הקליני בקהילה ולחיזוק הקשר עם כרמל בדגש על רצף טיפולי עם הרפואה היועצת ועם רופאי המשפחה. היא מציינת כי על אף שמחלות הסרטן מהוות את סיבת המוות הראשונה בארץ, בצד העלייה בתחלואה יש שיפור ניכר בהארכת חייהם של החולים בזכות טיפולים חדשניים, כמו תרופות ביולוגיות בהתאמה לשינויים מולקולריים בגידול והתפתחות תחום האימונותרפיה: “אנו נמצאים בעידן שבו השתנתה הגישה לבחירת הטיפול תרופתי. היום מועבר משקלה של קבלת ההחלטה הטיפולית ממתן חשיבות ראשונית להגדרת המיקום והגידול הראשוני וסוג ההיסטולוגיה אל עליונות ממצאי בדיקת ביו מרקר בתאי הגידול, ולפיהם מותאם טיפול אישי”.

המנהלת הרפואית של הכללית במחוז ד”ר לילך צולר מציינת כי הצטרפותה של ד”ר שולמן למערך האונקולוגי של הכללית היא בעלת חשיבות רבה לנוכח הצורך במתן שירות אונקולוגי בהובלת אשת מקצוע איכותית ומנוסה, בעיקר במרחב שכולל את חיפה והקריות אשר בהן שכיחות גבוהה של תחלואת סרטן: “חשוב לנו לפתח עבור המבוטחים מערך איכותי במיוחד כי מדובר במחלות ששכיחותן הולכת וגדלה. דוח שפורסם בארצות הברית מעריך כי עד לשנת 2030 צפויה עלייה בתחלואה בשיעור של כ־45 אחוז לעומת שנת 2010. אין לנו ספק שד”ר שולמן תוביל את השירות שלנו, כך שנוכל לתת שירות איכותי, זמין וחומל, כזה שבו תוחלת החיים ואיכות החיים של החולים ישתפרו מאוד”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר