מנכ"ל ונשיא פלוריסטם תרפיוטיקס יקי ינאי (צילום: דיוויד גארב)
מנכ"ל ונשיא פלוריסטם תרפיוטיקס יקי ינאי (צילום: דיוויד גארב)

חברה חיפאית החלה בטיפול תרופתי לחולי קורונה

באמצעות התרופה תאי PLX העניקה חברת הביוטכנולוגיה החיפאית פלוריסטם תרפיוטיקס טיפול לשלושה חולי קורונה ישראלים במסגרת תוכנית טיפול חמלה. התרופה מופקת מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה קיסרית, והיא ניתנה לחולים בהזרקה לתוך השרירים

פורסם בתאריך: 30.3.20 17:32

חברת הביוטכנולוגיה החיפאית פלוריסטם תרפיוטיקס הודיעה היום (שני) כי העניקה לראשונה טיפול באמצעות התרופה תאי PLX לשלושה חולי קורונה ישראלים בשני בתי חולים במסגרת תוכנית טיפול חמלה, וזאת באישור של משרד הבריאות. הטיפול של פלוריסטם הוא תרופה המופקת מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה קיסרית. הטיפול התאי ניתן לחולים בהזרקה לתוך השרירים, ללא כל צורך בהתאמה גנטית בין התורמת מטופל.

שלושת החולים שטופלו בתרופה נמצאים בקבוצת סיכון גבוה בהתבסס על גילם ועל מחלות הרקע שלהם. החולים חוו כשל נשימתי חמור, עברו צנרור של הקנה וחוברו להנשמה מלאכותית. פלוריסטם עוקבת מקרוב אחר מצבם הקליני של המטופלים אלה, ביחד עם אנשי הצוות הרפואי של בתי החולים המספקים את הטיפול, ובימים הקרובים מצפה החברה לגייס מטופלים נוספים בישראל. כאשר יהיו בידיה נתונים משמעותיים תמסור פלוריסטם עדכונים לגבי התוצאות הקליניות.

מהחברה נמסר כי היא מוכנה לעלייה משמעותית בייצור התרופה (תאי PLX), תוך שמירה על איכות עקבית בייצור התאים על מנת לעמוד בביקוש הצפוי. הייצור נעשה במתקניה של פלוריסטם בחיפה. עוד נמסר כי ממצאים ממחקרים פרה-קליניים עם תאי PLX של פלוריסטם הראו יעילות טיפולית במודלי יתר לחץ דם ופיברוזיס ריאתיים, פגיעה אקוטית בכליות ופגיעה במערכת העיכול – כולם סיבוכים אפשריים של קורונה.

 

 

תאי השלייה נמצאים בימים אלה בשיאם של ניסויים קליניים מתקדמים בבני אדם בשני מצבים רפואיים אחרים – פגיעות שרירים לאחר שבר ירך ואיסכמיה בגפיים תחתונות. התאים הוכחו כמעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל. החלבונים מתניעים תהליך ריפוי עצמי ומשפרים את מצבו של החולה.

מנכ"ל ונשיא פלוריסטם תרפיוטיקס יקי ינאי: "בעת חירום זו יש לנו הכבוד להשתתף במאמץ העולמי לתמיכה במטופלים ובמערכות הבריאות. יכולות הייצור המתקדמות של פלוריסטם מאפשרות לנו לענות על הצורך הפוטנציאלי בטיפול במספר רב של חולים במסגרת טיפולי חמלה ומחקרים קליניים במספר רב של מדינות ובתי חולים, בהתאם להרחבת התוכנית שלנו ואישורי הרגולציה. אנו ניצבים כעת בפני מצב עולמי שונה, וכל הצוות של פלוריסטם מחויב כולו להיות חלק חשוב מהפתרון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר