מסיכות המגן שמיוצרות במדעטק
מסיכות המגן שמיוצרות במדעטק

המדעטק מייצר מאות מסיכות לבית החולים פלימן

באמצעות מעבדת הפאב לאב מייצר המדעטק 400 מסיכות מגן עבור בית החולים הגריאטרי שיקומי פלימן בחיפה. נוסף על כך תרם המוזיאון ללשכת ההדפסות חומרי גלם בשווי של אלפי שקלים לייצור מסיכות

פורסם בתאריך: 12.4.20 12:40

המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל החל לייצר מאות מסיכות מגן עבור בית החולים הגריאטרי שיקומי פלימן בחיפה, שבו מאושפזים קשישים שנמצאים בסיכון גבוה מאוד להידבק בנגיף הקורונה.

המסיכות מיוצרות במעבדת הפאב לאב של המדעטק, שהיא אחת מהמעבדות הגדולות בעולם למדפסות תלת מימד ואשר מצוידת במכשיר לייזר לחיתוך ובאמצעים ממוחשבים נוספים. במדעטק מציינים שלנוכח הביקוש הגדול מפלימן – ייצור של 400 מסיכות מגן -עובדים במעבדה מסביב לשעון כדי להשלים את המשימה.

במעדטק מוסיפים כי המוזיאון תרם חומרי גלם בשווי של אלפי שקלים לייצור מסיכות ללשכת ההדפסות – מערך פרטי שמאגד את החברות העוסקות בהדפסת תלת מימד בארץ. מטרתה של הלשכה היא לייצר חלקי חילוף למכונות מצילות חיים באמצעות הדפסה במדפסות תלת מימד. ההדפסה בישראל חוסכת מהמדינה את התלות במפעלים בחו"ל המייצרים חלקי חילוף כאלה.

מנכ"ל המדעטק יוסי אני: "אנו נרתמים לתת את מלוא העזרה למערך הרפואי כדי לחסוך את התלול בגורמי הייצור בחו"ל שאינם עומדים בעומס הביקוש".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר