הרצאתה של אורית ויזינגר בכנס הסוכרת הווירטואלי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
הרצאתה של אורית ויזינגר בכנס הסוכרת הווירטואלי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הרצאה וירטואלית על סוכרת וקורונה

אורית ויזינגר, רכזת הסיעוד בסוכרת של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הרצתה בכנס וירטואלי ארצי בנושא "סוכרת ו-COVID 19 - מה ניתן לעשות?"

פורסם בתאריך: 26.5.20 12:13

אורית ויזינגר, רכזת הסיעוד בסוכרת של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הרצתה בנושא "סוכרת ו-COVID 19 – מה ניתן לעשות?" במסגרת כנס וירטואלי לאחיות סוכרת, שבו השתתפו כ-200 אחיות בבתי חולים ובקופות חולים ברחבי הארץ.

לדבריה של ויזינגר, אנשים עם סוכרת לא מאוזנת, עם מחלות לב או עם סיבוכים אחרים הקשורים בסוכרת לא רק נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח תחלואה קשה מנגיף הקורונה, אלא שתקופת הסגר מהווה גורם סיכון למצבם הבריאותי, גם ללא חשיפה לנגיף. גורמי הסיכון המוגברים בקרב חולי סוכרת הם מצבי לחץ, עלייה במשקל בשל שינוי בהרגלי האכילה וירידה בפעילות הגופנית, ושינה לא איכותית, ועל אלה יש להוסיף צמצום במעקבים רציפים במרפאות בשל החשש להגיע אליהן – דבר שמקשה על היצמדות להנחיות הטיפוליות ועל ההתמדה בהן.

 

 

מסיבה זו יזמו במרפאות הראשוניות ובמרפאות הסוכרת של הכללית מפגשים טיפוליים מרחוק בשיחות טלפון או וידאו עם חולי סוכרת במטרה לסייע להם בשמירה על איזון הסוכרת, במניעת סיבוכים מיידיים ובמתן כלים לניהול שגרת טיפול יומיומית.

ויזינגר הציגה בכנס מודל להתערבות על ידי הצוות הסיעודי המבוסס על חמישה שלבים – איתור צרכים ובעיות, ייעוץ והדרכה, הערכת התערבות, מתן סיוע בהתמודדות ותכנון מעקבי המשך. לדבריה, גם לאחר ההקלות בהנחיות משרד הבריאות ומגמת החזרה לשגרה, אנשים עם סוכרת עדיין נחשבים לאוכלוסייה בסיכון, ועליהם לנהוג במשנה זהירות כדי להימנע מהידבקות ולהסתייע בצוותים המטפלים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר