הסורק לאיתור שומות סרטניות (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)
הסורק לאיתור שומות סרטניות (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

חדש בבני ציון: סורק לאיתור שומות סרטניות

מערכת ממוחשבת לסריקה כלל גופית, שמטרתה היא לזהות שומות חשודות להתפתח לסרטן העור, הוכנסה לשימוש ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי בני ציון. מנהל היחידה ד"ר נועם קלדרון: "המערכת מאפשרת חיסכון ניכר בזמנם של רופאי העור"

פורסם בתאריך: 8.6.20 13:32

ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי בני ציון הוכנסה לשימוש מערכת ממוחשבת לסריקה כלל גופית במטרה לזהות שומות חשודות להתפתח לסרטן העור. המערכת מבוססת על מצלמת שורה (D1) שסורקת ברזולוציה גבוהה מאוד ובצבע, ומפיקה תמונות איכותיות במשקל של יותר מ-600 מגה בייט בתמונה אחת רציפה. המערכת משלבת צילום דרמוסקופי של השומה הבודדת וקישור של התמונה הדרמוסקופית לתמונה הכלל גופית.

הצילום הכלל גופי מורכב ממספר רב של צילומים, ובאמצעות תוכנת עיבוד מזוהים נגעי העור, והמערכת נותנת את אפיון דרגת הסיכום של השומה.

 

 

מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית ד"ר נועם קלדרון: "שומות חשודות עוברות צילום דרמוסקופי, וכל התמונות וההערכות של השומות מוצגות לרופא שיכול לבדוק אותן ללא צורך לפגוש את הנבדק. המערכת מאפשרת חיסכון ניכר בזמנם של רופאי העור, שכן טכנאי מבצע את כל הצילומים. הפרויקט מצוי בתהליך של לימוד עצמי של המחשב שמאפשר לתוכנה להתריע על שומה חריגה או מסוכנת. המכשיר שפותח על ידי חברת מרפא טכנולוגיות אינו משמש תחליף לרופאים האנושיים אלא מאפשר בדיקה וזיהוי מוקדם".

 


 

 


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר