ד"ר אירית מאור (צילום: חברת MeMed)
ד"ר אירית מאור (צילום: חברת MeMed)

בני ציון הודיע על הטמעת בדיקה מהפכנית לזיהוי מקור זיהומים

הבדיקה לזיהוי מקור זיהומים שפיתחה חברת MeMed מסוגלת לזהות תוך דקות ספורות אם מדובר בחיידק או בנגיף, ובכך היא מסייעת לצמצם שימוש מיותר באנטיביוטיקה. המרכז הרפואי בני ציון הוא בית החולים הראשון בארץ שהודיע על תחילת השימוש בה

פורסם בתאריך: 29.6.20 17:06

המרכז הרפואי בני ציון הודיע כי הוא יתחיל להשתמש בבדיקה מהפכנית כדבריו, המבוססת על מערכת החיסון לזיהוי מקור זיהומים. הבדיקה שפיתחה חברת MeMed מסוגלת לזהות תוך דקות ספורות אם מדובר בחיידק או בנגיף, ובכך היא מסייעת לצמצם שימוש מיותר באנטיביוטיקה. על הטמעתה של הבדיקה הודיעו היום (שני) מנהל מחלקת ילדים בבני ציון פרופ' יצחק סרוגו ומנהלת המעבדה הביוכימית בבית החולים ד"ר אירית מאור.

הבדיקה מבוצעת באמצעות דגימת דם ומתבססת על טכנולוגיה שמשלבת בינה מלאכותית ומדידת חלבונים של מערכת החיסון. מטרתה היא לזהות בדיוק גבוה אם זיהום בחולים עם מחלת חום הוא ממקור חיידקי או נגיפי, ובכך לספק לרופאים מידע חשוב בזמן אמת. לאחר תקופת פיתוח של כעשור קיבלה MeMed אישור לשווק את הבדיקה, ובני ציון הוא בית החולים הראשון בארץ שיטמיע אותה.

 

 

"אנו גאים להיות בית החולים הראשון בארץ אשר מטמיע בדיקה פורצת דרך מסוג זה", אמר פרופ' סרוגו, "עברנו דרך ארוכה ושנים של שותפות ומחקר עם MeMed, שבהן ערכנו ניסויים ובדיקות על אלפי חולים, ותוצאות העבודה המשותפת פורסמו בכתבי עת מובילים בין לאומיים. אנחנו מאמינים שהבדיקה תהווה תוספת משמעותית לסל הכלים שעומד לרשות הרופא ותסייע לו בטיפול טוב יותר בחולים שסובלים מזיהומים חריפים. כך ניתן יהיה להפחית הוצאות ולתרום למאבק בעמידות לאנטיביוטיקה".

"הדור הראשון של הבדיקה אפשר קבלת תוצאות תוך כמה שעות והצריך טכנאי מעבדה מיומן", אמרה ד"ר מאור, "לאחר שנים של פיתוח, הדור השני של הבדיקה שאותו אנו מטמיעים כעת מאפשר קבלת תוצאות תוך 15 דקות בצורה פשוטה ומהימנה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר