אשפוז בית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
אשפוז בית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

החלופה לאשפוז בבתי החולים: אשפוז ביתי

שירותי בריאות כללית בחיפה ובקריות מציעה מענה חלופי לאשפוז בבית החולים - אשפוז בבית. במסגרת השירות, צוות של רופאים ואחיות מחברת צבר, שעמה התקשרה הכללית, יערוך ביקורים יומיים בביתו של החולה

פורסם בתאריך: 15.9.20 11:35

בזמן שבתי החולים מתריעים כי הם נמצאים על סף קריסה בשל מגיפת הקורונה, ומנגד גובר החשש של המטופלים ושל גורמי הרפואה מפני חשיפת לנגיף, שירותי בריאות כללית בחיפה ובקריות מציעה מענה חלופי לאשפוז בבית החולים – אשפוז בביתו של החולה. לאחר שהשירות הופעל בהצלחה במתכונת ניסיונית ביישובי הגליל המערבי, הוא הורחב לכל המחוז.

מנהלת הסיעוד של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית רות ברוך מציינת כי האשפוז הביתי מיועד למי שהתפתחה אצלו מחלה אקוטית כמו דלקת ריאות, דלקת שלפוחית השתן, דלקת ברקמות תת עוריות (צלוליטיס), יציאה מאיזון במחלה כרונית כמו סיבוכי אי ספיקת לב, ומצבים נוספים שמחייבים אשפוז של כמה ימים לצורך מתן טיפול תרופתי בעירוי ומעקב.

 

 

בשירות שמציעה הכללית, במקום שהמטופל ייאלץ לשהות כמה ימים בבית חולים עמוס כשהוא חשוף להדבקות, הוא יישאר בביתו ויקבל טיפול אינטנסיבי כחלופת אשפוז. צוות של רופאים ואחיות מחברת צבר, שעמה התקשרה הכללית, יערוך ביקורים יומיים בביתו של החולה, יתקין עירויים, יבצע בדיקות דם, ידאג להעבירו לבדיקות ולצילומים ולהשיבו מהם, ויבצע טיפולים ומעקבים לפי הצורך. צוות זה זמין בכל שעות היממה ובסופי שבוע. יצוין כי שירות האשפוז הביתי ניתן רק לאחר שנקבע כי אפשר לוותר על השהייה בבית חולים, ורק אם החולה ובני משפחתו מעוניינים בכך.

אורלי צור, מרכזת הנושא בהנהלת הכללית בחיפה: "השירות הוא יעיל ביותר, והראיה לכך היא שרק אחוזים בודדים מהמאושפזים בבית מגיעים לבסוף לאשפוז בבית חולים. השירות מאפשר שמירה על רצף הטיפול מכיוון שהצוות המטפל הקבוע במרפאה בקהילה שותף לטיפול, ונמנעים מצבים של נפילת מידע בין הכיסאות בדבר רגישויות, מחלות רקע ועוד".

 


 

 


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר