חיסון פלומיסט במרכז לבריאות הילד במרפאת ארמון (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
חיסון פלומיסט במרכז לבריאות הילד במרפאת ארמון (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית החלה במבצע חיסוני שפעת בשאיפה לילדים

ד"ר יעל ויין, מנהלת המרכז לבריאות הילד של שירותי בריאות כללית במרפאת ארמון בחיפה, מציינת כי לנוכח מגיפת הקורונה, החיסון השנה חשוב מאוד לבריאותם של ילדים, שכן הם נוטים להידבק ולפתח מחלה משמעותית יותר ואף סיבוכים של שפעת

פורסם בתאריך: 20.10.20 08:53

שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי החלה במבצע של חיסוני שפעת לילדים בשאיפה (פלומיסט). מנהלת המרכז לבריאות הילד של הכללית במרפאת ארמון ד"ר יעל ויין מציינת כי לנוכח מגיפת הקורונה, החיסון השנה חשוב מאוד לבריאותם של ילדים, שכן הם נוטים להידבק ולפתח מחלה משמעותית יותר ואף סיבוכים של שפעת.

בכללית מדגישים כי חיסון מפחית מאוד את התחלואה בילדים, את הסיבוכים של המחלה ואת האשפוזים בעקבותיהם. כמו כן, לחיסונם של ילדים יש חשיבות רבה בהגנה על בריאות הסביבה ובמניעת מעגל הידבקויות בקרב המבוגרים. מניעת ההידבקות מפחיתה את הפסד ימי הלימוד ואת אובדן ימי העבודה להורים.

 

 

על רקע השילוב של שפעת וקורונה הוחלט בכללית להגביר את מתן החיסונים על ידי הצטיידות בכמות גדולה של חיסוני פלומיסט בשאיפה, שיתרונם הוא בכך שהם אינם כרוכים בזריקה, ולכן יש סיכוי להיענות טובה יותר מצד ההורים והילדים. כעת, בשל ההחלטה שחיסון נגד שפעת יינתן רק למי שנמצא בקבוצות סיכון גבוה, מהווים חיסוני הפלומיסט אפשרות לחסן גם את אלו שאינם כלולים בקבוצות אלו.

יצוין כי החיסון אינו מתאים לסובלים ממחלות דרכי נשימה חסימתית כמו אסתמה, לסובלים ממחלות שפוגעות במערכת החיסונית ולאלו שחיים בסביבתם הקרובה של חולים אלה. מנהלת הסיעוד של כללית במחוז רות ברוך מסרה כי מיד עם קבלת מלאי חיסונים נשלחו הודעות להורים לבוא ולחסן את ילדיהם. כמו כן, מוזמנים גם תינוקות מגיל חצי שנה (הגיל שבו מתחילים לחסן) ועד שנתיים ולילדים שמנועים רפואית מקבלת החיסון בשאיפה, לקבל חיסון מותאם בעבורם שניתן בשתי מנות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר