צוות מחלקת האורולוגיה במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
צוות מחלקת האורולוגיה במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חדש בלין: ניתוח לשיפור פוריות לגברים

במרכז הרפואי לין של שירותי בריאות כללית החלו בטיפול חדשני לתיקון וריקוצלה לגברים שסובלים מהפרעות פוריות. בשיטת הניתוח המיקרוסקופי יכול המנתח לזהות בתמונה המוגדלת את כל המרכיבים של חבל הזרע ולשמר אותם בדיוק רב

פורסם בתאריך: 3.11.20 08:21

טיפול חדשני לתיקון וריקוצלה לגברים שסובלים מהפרעות פוריות החל להתבצע במרכז הרפואי לין של שירותי בריאות כללית. לדבריו של ד"ר מהרן כבהה, אורולוג בכיר במרכזים הרפואיים כרמל ולין, וריקוצלה מהווה גורם מרכזי לאי פריון בגברים. מדובר בהתפתחות דליות – ורידים מורחבים שמתפתחות באשך בעקבות תקלה בשסתומי הוורידים אשר מנקזים את הדם מהאשך. בשל המבנה האנטומי של הוורידים, ברוב המקרים מופיעות הדליות משמאל, אך לעתים משני הצדדים. הווריקוצלה עשויה להופיע כבר בגיל ההתבגרות, אך שכיחותה עולה בשנות ה-20, והיא עלולה לגרום לכאבים ולהרגשה של לחץ באשך כתוצאה מהתרחבותם של הוורידים.

בעיה זו גורמת לעלייה בטמפרטורה המקומית של האשך ופוגעת בניקוז הפסולת מהאשכים ובחמצון לתאים, וכתוצאה נגרמת פגיעה באיכות הזרע ובייצורו. הגישות המקובלות כיום לטיפול בווריקוצלה הן ניתוח או חסימה של הוורידים באמצעות צנתור. יש גישות ניתוחיות שונות, ובהן ניתוח לפרוסקופי בגישה זעיר פולשנית באמצעות הכנסת מצלמה וכלי ניתוח דרך נקבים לבטן, וניתוח מפשעתי שמבוצע תוך שימוש בכלים אופטיים להגדלה של הוורידים כמו משקפי לופות אשר מגדילים את האזור פי שלושה או באמצעות מיקרוסקופ כירורגי שמגדיל את איזור הניתוח עד פי 15.

הגישה החדשנית של הניתוח המיקרסוקפי מתבצעת כעת גם בלין. בשיטה זו יכול המנתח לזהות בתמונה המוגדלת את כל המרכיבים של חבל הזרע, כולל צינור הזרע, כלי הלימפה והעורקים, ולשמר אותם בדיוק רב. היתרון בניתוח מסוג זה הם שיפור איכות הזרע וסיכויי ההצלחה של היריון ספונטני, והקטנת שיעור ההישנות של הווריקוצלה שעלולה להתרחש כתוצאה מקשירת מספר רב של ורידים קטנים שאותם לא ניתן לזהות בניתוח הקונבנציונלי. כמו כן נמצא כי שיעור הסיבוכים בניתוח המיקרוסקופי, כמו הצטברות הנוזל סביב האשך (הידרוצלה), הוא נמוך ביחסית לגישות הניתוחיות האחרות תודות ליכולת זיהוי ושימור של כלי לימפה.

 

 

ד"ר כבהה: "באמצעות הגישה הניתוחית החדשה נוכל להעניק טיפול מוצלח ומתקדם יותר לתיקון וריקוצלה למטופלים שלנו, ולתרום להעלאת שיעור ההיריונות הספונטניים. כך ייחסכו מבני הזוג טיפולי פריון מורכבים וקשים שמלווים בתסכול רב. לגישה ניתוחית זו יש יתרון גדול מבחינת הקטנת הסיבוכים, וזאת בזכות הראייה האיכותית שמתאפשרת באמצעות המיקרוסקופ הכירורגי, ומשך ההחלמה הוא מהיר וטוב יותר".

מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכלליית רונן נודלמן: "אני שמח על כך שהיצע הניתוחים שלנו בקהילה הורחב ושודרג. המטופלים יוצאים נשכרים משירות זה, כי נחסכים מהם אשפוז וחשיפה לזיהומים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר