ד"ר תמר אברמוביץ' סגל בחדר הניתוח (צילום: אלי דדון)
ד"ר תמר אברמוביץ' סגל בחדר הניתוח (צילום: אלי דדון)

חדש בכרמל: מרפאה לשחזור דופן בטן ולתיקון בקעים

את המרפאה לשחזור דופן בטן ולתיקון בקעים במרכז הרפואי כרמל מנהלת ד"ר תמר אברמוביץ' סגל, שאומרת כי הטיפול בחולים עם בקעים מורכבים מצריך צוות רב תחומי אשר כולל דיאטניות, פיזיותרפיסטים, פלסטיקאים, כירורגים קולורקטליים ולעתים גם כירורגים בריאטריים

פורסם בתאריך: 17.11.20 07:51

במרכז הרפואי כרמל נפתחה מרפאה לשחזור דופן הבטן ולתיקון בקעים בהנהלתה של ד"ר תמר אברמוביץ' סגל. המרפאה פועלת תחת המחלקה כירורגית ב' בהנהלתו של ד"ר ריאד חדאד. המרפאה נותנת מענה לחולים עם בקעים ראשוניים, עם בקעים מורכבים, עם בקעים חוזרים ועם בצקות ניתוחיות, תוך מעקב רציף לתקופה ארוכה.

"בקע הוא קרע במעטפת השריר שנקראת פסציה", מסבירה ד"ר אברמוביץ' סגל, "זו בעיה שכיחה מאוד בכל הגילאים. התסמינים של בקע עשויים להיות אי נוחות בטנית, כאבים, בחילות ואף כליאה של חלק מהמעי – מצב שמהווה סכנת חיים, מתבטא בכאבים חזקים ובהקאות מרובות, ומחייב פנייה מיידית לחדר המיון".

הטיפול המקובל בבקעים הוא כירורגי, וזאת באמצעות החזרת תוכן הבקע אל חלל הבטן ותיקון על ידי רשת. "טעות רווחת היא שמדובר בבעיה פשוטה, אך לא כך הדבר", אומרת ד"ר אברמוביץ' סגל, "מחשבה רבה מושקעת בכל מטופל באופן פרטני על מנת לקבוע את דרך התיקון הטובה ביותר". לדבריה, הטיפול בחולים עם בקעים מורכבים מצריך צוות רב תחומי אשר כולל דיאטניות, פיזיותרפיסטים, פלסטיקאים, כירורגים קולורקטליים ולעתים גם כירורגים בריאטריים. השמנת יתר וסכרת הן בעיות שכיחות בקרב מטופלים עם בקעים מורכבים, כמו גם עישון וחסרים תזונתיים.

 

 

"המרפאה החדשה מביאה את כרמל לקדמת החדשנות בתחום", אומרת ד"ר אברמוביץ סגל, "בשנים האחרונות חלק מהניתוחים נעשים בגישה זעיר פולשנית (לפרוסקופיה או ניתוחים רובוטיים). ניתוחים זעיר פולשניים מפחיתים את שיעורי הזיהום של הפצע ואת הכאבים, ומזרזת את החזרה לשגרה"

התשוקה לתחום שחזורי דופן הבטן ותיקוני בקעים נולדה אצל ד"ר אברמוביץ סגל בשנת 2013, לאחר שהשתתפה בכנס של האיגוד האמריקאי לבקעים באורלנדו. "בחרתי לקבל הכשרה מהמומחים הגדולים ביותר בעולם, שעיסוקם המרכזי הוא שחזורי דופן הבטן", היא מספרת, "הוכשרתי על ידי פרופ' מייקל רוזן, מנהל יחידת ניתוחי דופן בטן ב-CLEVLAND CLINIC בארצות הברית, ופרופ' מארק מיזרה, מנהל יחידת ניתוחי דופן בטן ב-UZ LEUVEN בבלגיה, וזאת כדי לצבור ניסיון בטיפול בבקעים מורכבים, שאותם מנתח רק קומץ של כירורגים בארץ ובעולם. החזון שלי הוא יחס אנושי, הולם ומקיף לכל מטופל, מצוינות טכנית ודאגה לפרטים הקטנים לפני הניתוח, במהלכו ולאחריו, רכישת מיומנויות טכנולוגיות חדשות, מחקר ובדיקת תוצאות לאורך זמן למטופלים שלנו".

 

ד"ר תמר אברמוביץ' סגל (צילום: אלי דדון)

ד"ר תמר אברמוביץ' סגל (צילום: אלי דדון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר