ד"ר אמיר פלג וצוות המעבדה הגנטית
ד"ר אמיר פלג וצוות המעבדה הגנטית

המכון הגנטי של כרמל נבחר כמרכז מצוינות

הנהלת שירותי בריאות כללית בחרה במכון הגנטי של המרכז הרפואי כרמל לאחד ממרכזי המצוינות המובילים בישראל. מנהל המכון הגנטי ד"ר אמיר פלג: "העולם צועד לכיוון של רפואה מדויקת ומותאמת אישית על בסיס הגנום האישי של כל מטופל"

פורסם בתאריך: 27.12.20 09:46

המכון הגנטי של המרכז הרפואי כרמל נבחר על ידי הנהלת שירותי בריאות כללית לאחד ממרכזי המצוינות המובילים בישראל.

המכון מציע מגוון רחב של שירותים בתחום הגנטיקה, ובהם מרפאה גנטית טרום היריונית וטרום לידתית שמבצעת בדיקות סקר נשאים למחלות תורשתיות ובדיקות סקר לא תקינות בהיריון, ייעוץ גנטי בשל ממצאים באולטרה סאונד, אבחונים טרום לידתיים ועוד; מרפאת גנטיקה ופריון שעוסקת בבירור גנטי של גורמים להפלות חוזרות, לאובדני היריון ולליקויי פריון; מרפאת גנטיקה לילדים ולמבוגרים שמטרתה היא לאבחן לקויות שונות, התפתחויות של אוטיזם, מומים מולדים, לקויות גדילה, לקויות שמיעה וראייה על רקע גנטי ותסמונות שונות, ולטפל בהם; ומרפאה אונקוגנטית המסייעת באבחון סרטן תורשתי ותסמונות סרטן נדירות. למרפאה יש גם שלוחה במרכז הרפואי זבולון.

לאחרונה נחנך במכון שירות חדש בשיתוף עם יחידת ההפריה החוץ גופית (IVF) של כרמל בניהולה של ד"ר גליה אורון – אבחון טרום השרשה (PGD). שירות זה מאפשר לזוגות שבסיכון למחלות גנטיות לבצע "בחירה" של העוברים הבריאים שאינם נושאים את המחלה הגנטית, ובכך להביא לעולם תינוק בריא. נוסף על כך מציע המכון, במיוחד בעידן הקורונה, ייעוץ באונליין.

 

 

אל המכון הגנטי צמודה מעבדה מולקולרית בניהולה של ד"ר ורדית אדיר, שבה מוצעות בדיקות סקר מורחב – בדיקות גנטיות של יותר מ-1,200 מוטציות בכ-400 מחלות תורשתיות. המעבדה מבצעת את בדיקת השבב הציטוגנטי (CMA) אשר מחליפה את בדיקת הקריוטיפ שבה נבחנו הכרומוזומים באמצעות מיקרוסקופ. בבדיקת השבב ציטוגנטי נבדקים מאות אלפי מקטעי DNA, ורגישותה היא גבוהה עד פי 1,000 מזו של הבדיקה המיקרוסקופית.

מנהל המכון הגנטי ד"ר אמיר פלג: "העתיד בגנטיקה צופן לנו חידושים רבים, ואנו במכון בכרמל שומרים על קשר מקצועי ומתעדכנים בחידושים האחרונים מהמרכזים המובילים בעולם. העולם צועד לכיוון של רפואה מדויקת ומותאמת אישית על בסיס הגנום האישי של כל מטופל. הרפואה המותאמת אישית מאפשרת לזהות אוכלוסיות בסיכון מוגבר למחלות שכיחות כמו סוכרת, מחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן לצורך איתור מוקדם של המחלות וטיפול בהם. היום אנחנו בפתחו של סקר ילודים באמצעות ריצוף גנומי, כאשר המידע הגנטי יישמר בתיק רפואי מיוחד, ילווה את המטופל לאורך חייו ויסייע לרופאים המטפלים בקבלת החלטות לגביו. העולם צועד לעבר הגנטיקה, ואנו במכון הגנטי צועדים למתן שירות איכותי למטופלים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר