פרופ' ערן בן אריה וד"ר סמיר קאסם (צילום: אלי דדון)
פרופ' ערן בן אריה וד"ר סמיר קאסם (צילום: אלי דדון)

כרמל: רפואה משלימה לחולי קורונה ולצוותים הרפואיים

מנהל מחלקות הקורונה בכרמל ד"ר סמיר קאסם ומנהל המערך לרפואה משולבת בשירות האונקולוגי של שירותי בריאות הכללית במחוז ובבית החולים פרופ' ערן בן אריה יזמו שיתוף פעולה שבמסגרתו נכנסים המטפלים לתוך מחלקות הקורונה ומטפלים בחולים, ברופאים ובאחיות במטרה להפחית חרדות ולהתגבר על מצוקות

פורסם בתאריך: 18.1.21 13:59

שיתוף פעולה בין מחלקות הקורונה במרכז רפואי כרמל למערך הרפואה המשולבת (אינטגרטיבית) של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי משלב לראשונה טיפולי רפואה משלימה למטופלים בתוך מחלקות קורונה ולאנשי הצוותים הרפואיים המטפלים בהם. את שיתוף הפעולה מובילים מנהל מחלקות הקורונה בכרמל ד"ר סמיר קאסם ומנהל המערך לרפואה משולבת בשירות האונקולוגי של הכללית במחוז ובכרמל פרופ' ערן בן אריה.

במסגרת זו נכנסים המטפלים לתוך מחלקות הקורונה כשהם ממוגנים באופן מלא ומטפלים בחולים באמצעות טכניקות של דיקור סיני ושל מגע והרפיה. נוסף על כך הם מעניקים טיפולי רפואה אינטגרטיבית גם לרופאים ולאחיות כדי להקל על מצוקות גופניות, נפשיות ורוחניות.

ד"ר קאסם: "זהו פרויקט חלוצי במתן טיפול כוללני ומקיף במחלקות הקורונה, תוך שימת דגש על ההוליסטיות בטיפול – מטפלים גם בחולים וגם באנשי הצוות. ההתרשמות היא שיש מרכיב משמעותי של חרדה וקושי נפשי אצל החולים במחלקת קורונה – חרדה מתחושת המחנק וקוצר הנשימה, חרדה מהניתוק מקרובי המשפחה ומהעולם החיצון וחרדה מהיעדר המגע האנושי מצד הצוותים הרפואיים. לשפת הגוף ולהבעת הפנים יש חלק מרכזי בתקשורת בין מטפל למטופל, ולאינטונציה של הקול האנושי יש משמעות רבה בכל מפגש בין מטפל למטופל. כל אלו מופרעים ואף נעלמים מאחורי אמצעי המיגון והמסיכות. אנחנו מאמינים שלטיפול בצוותים תהיה השלכה ישירה על הטיפול בחולים, ולכן אנו בוחרים לטפל גם במטופלים וגם במטפלים".

 

 

הטיפולים במחלקות הקורונה מתבצעים בניהולה של ד"ר אורית גרסל, סגנית מנהל המערך לרפואה משולבת בכללית, ועל ידי רופאים, אחיות ומטפלים ברפואה אינטגרטיבית מהמערך.

"העבודה במחלקת טיפול נמרץ קורונה היא מאתגרת מאוד ומזכירה אווירת מלחמה", אומרת האחות רחל שפירו שעברה טיפול ברפואה משולבת, "אנחנו כאנשי צוות נכנסים עם כל בגדי המגן לשעות של עבודה קשה ומתישה, ובסוף המשמרת אנחנו נופלים מהרגליים. נכנסתי לחדר הטיפולים של הרפואה המשלימה ומצאתי אווירה רגועה וצוות שהתאים לי טיפול בהתאם מצוקותי – דיקור, מדבקה לאוזן ודמיון מודרך. במהלך הטיפול חשתי רגיעה פסיכומוטורית ושמחתי שסוף סוף גופי ונפשי קיבלו את הטיפול שהם ייחלו לו מזמן".

פרופ' בן אריה: "התגובות של המטופלים ושל המטפלים הן חיוביות ביותר ואף עלו על כל הציפיות. הניסיון הרב שצברנו במכונים האונקולוגיים מיושם עתה בהקשר של חולי הקורונה. אנו תקווה כי נוכל ליישם ניסיון זה גם במרפאות נוספות ובסדנאות שנפתחו למחלימים מקורונה אך סובלים מתופעות נלוות קשות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר