המנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי ד"ר לילך צולר (צילום: ערן לביא לשירותי בריאות כללית)
המנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי ד"ר לילך צולר (צילום: ערן לביא לשירותי בריאות כללית)

יום האשה הבין לאומי: 72 אחוז מעובדי הכללית במחוז – נשים

2,687 נשים עובדות בשירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, כאשר 75 אחוז מהן הן אקדמאיות ו-38 אחוז הן בעלות תואר שני ושלישי. המקצועות שבהן נוכחותן של הנשים היא מובילה הם סיעוד, רוקחות ורפואה, ומנהלות המרפאות והשירותים מהוות 73 אחוז מבעלי תפקידים אלה

פורסם בתאריך: 3.3.21 07:36

שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי מדווחת כי מנתונים שסוכמו לקראת יום האשה הבין לאומי, שיצוין ביום שני, 8 במרץ, עולה כי 2,687 הנשים שעובדות במחוז מהוות רוב מכריע של 72 אחוז מכלל 3,719 עובדי המחוז. 75 אחוז מהעובדות הן אקדמאיות ו-38 אחוז מהן הן בעלות תואר שני ושלישי. המקצועות שבהן נוכחותן של הנשים היא מובילה הם סיעוד (92 אחוז מכל עובדי הסיעוד), רוקחות (66 אחוז) ורפואה 46 אחוז. מנהלות המרפאות והשירותים מהוות 73 אחוז מבעלי תפקידים אלה.

מנהל הכללית במחוז רונן נודלמן: "יום האשה הבין לאומי הוא הזדמנות נוספת לציין את העובדה שאצלנו במחוז קנה המידה לקבלת עובדים ולקידומם הוא היכולות והכישורים. כמי שבשולחן ההנהלה בניהולו יש נוכחות מרשימה לנשים בתפקידי מפתח, אני יכול להעיד כי הנשים משלבות יכולת ניהול, השקעה, רצינות והכלה. תכונות אלו הן חשובות בכל מערך ניהולי, ובוודאי בארגון שעיקר מהותו הוא מתן שירות רפואי. מחקרים מראים כי נשים מכהנות כשרות הבריאות ברוב המשפחות".

 

 

עוד אמר נודלמן כי "השנה, שנת קורונה, נשא סקטור הסיעוד, שיותר מ-90 אחוז ממנו מבוסס על נשים, בעיקר הנטל – ליווי מרחוק של כ-50,000 חולי קורונה מהמחוז שאושפזו בקהילה, ביצוע בדיקות דיגום והשתתפות במבצע החיסונים הענק. האחיות גם יצאו בעיצומה של המגפה לביקורי בית בבתיהם של חולים מבוגרים. האחיות וצוותי המשרדים, שגם הם מבוססי נשים, היו חיילות הקומנדו בחזית המאבק במחלה, והן לא היססו לרגע להגיע לעבודה מדי יום, גם בסגרים, להמשיך לדאוג למטופלים ולתת שירות, תוך שהן חשופות לסכנת הידבקות, על אף שרבות מהן הן אמהות לילדים קטנים שהיו ללא מסגרת. זו היתה הוכחה נוספת לתרומה המשמעותית של הנשים לעשייה של הכללית ולבחירה שלנו לאפשר לכולם, ללא אפליה מגדרית, להשתלב בעבודה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר