ד"ר שרה סיגלט (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד"ר שרה סיגלט (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

ד"ר סיגלט מציגה: חוויות מהרפואה בעולם השלישי

שבוע הבריאות של ערי ישראל ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף עם שירותי בריאות כללית: ד"ר שרה סיגלט, רופאת משפחה ומנהלת מרפאת שירותי בריאות כללית בקרית שפרינצק, שעבדה במשך עשור בפעילות התנדבותית בכל רחבי הגלובוס, תרצה על הרפואה במדינות העולם השלישי

פורסם בתאריך: 14.11.19 07:58

"אתה מודיע מראש לכפר שהרופא מגיע וכל התושבים מגיעים כי הם לא ראו רופא הרבה זמן. יש רופא אחד שעושה הכל לבד, ללא עזרה והוא גם הרוקח" – כך אומרת ד"ר שרה סיגלט, רופאת משפחה ומנהלת מרפאת שירותי בריאות כללית בקרית שפרינצק. סיגלט עבדה כעשר שנים בפעילות התנדבותית בארץ ובמדינות העולם השלישי כמו אוגנדה, האיטי ונפאל.

ד"ר סיגלט, 66, תהיה בין עשרות המרצים שישתתפו באירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל, שיתקיים ב-21-17 בנובמבר בכל רחבי הארץ ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף עם שירותי בריאות כללית. במסגרת האירועים יתקיימו הרצאות של מומחי הכללית במגוון תחומים, ובהם הפרעות קשב, השפעת המסכים והסמארטפונים על פעוטות, האמת לגבי הדיאטה, העובדות על חיסונים, החידושים בתחום רפואת העור והאסתטיקה, ניהול היריון בעידן החדש והשפעת העולם הדיגיטלי על עולם הרפואה.

הרצאתו של סיגלט – "מה שגולשים מפה ולא גולשים משם: חוויות מהרפואה בעולם השלישי" – תתקיים ביום שני, 21 בנובמבר, בשעה 20:00 בפאב הסינקופה בעיר התחתית. בהרצאה, שתיערך במסגרת אירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל בחיפה, תשווה סיגלט בין הטיפול הרפואי והכלים שעמדו לרשותה בשליחותיה למערכות המתקדמות של העידן הדיגיטלי. "היום אפשר להזמין בדיקות ומרשמים, לצפות בתוצאות הבדיקות בבית ולהשוות איך העולם התקדם בהשוואה למדינות מתפתחות", היא מסבירה. בהרצאתה היא גם תספר על היתרונות של המערכת הווירטואלית של הכללית ומה אפשר לעשות בה בלי להגיע פיזית למרפאות, כמו יצירת קשר והתכתבות עם רופאים, שליחת תמונות וכו'.

 

 

סיגלט מספרת שבמדינות שהיא שהתה בהן אין למטופל תיק רפואי. באוגנדה, למשל, הרופא המתנדב מהמערב רושם במחברת את כל הטיפולים שלו, המחברת עוברת לרשות המטופל והוא שומר עליה בשביל המתנדבים הבאים. לדבריה, היו מדינות שהיו בהן מחשבים, אך ישנים מאוד. "אתה מודיע מראש לכפר שהרופא מגיע וכל התושבים מגיעים כי הם לא ראו רופא הרבה זמן", היא מסבירה. "יש רופא אחד שעושה הכל לבד, ללא עזרה והוא גם הרוקח".

בשנת 2015 התנדבה סיגלט במחנה פליטים בסרביה וטיפלה בפליטים שברחו מסוריה לאירופה. "היינו בקרוון והיו לנו רק מעט מאוד כלים. המכשור החשוב ביותר שבאמצעותו עשינו בדיקות היה הסטטוסקופ", היא אומרת.

סיגלט אומרת שהיא בחרה להתנדב במדינות שונות בעולם בגלל שההתנדבות מעניקה לה הרגשה טובה: "זה לצאת מהשגרה ולראות עולם אחר. כיף לדעת שאתה יכול להציל חיים ולעזור לאנשים שזקוקים לך, במיוחד במקרי אסון כמו רעידת אדמה שבה אנשים איבדו את הכל. גם כאן בשפרינצק אנחנו מצילים חיים ועוזרים לאנשים, אבל במדינות שבהן התנדבתי הרפואה היא מסוג שונה. לפעמים יותר כיף לתורם מאשר מהנתרם".

"חשוב לשמוע את ההרצאה הזאת כי היא נותנת פרופורציה אחרת", היא מסכמת, "הרבה מאוד אנשים מתלוננים על הרפואה בארץ. כדאי להסתכל גם ממבט שונה ולראות איך אנשים אחרים חיים עם חיוך על הפנים. בסך הכל יש לנו רפואה טובה מאוד מבין כל מדינות ה-OECD".

 

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם לחצו כאן

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר