הנזק הסביבתי של אוניית מכולות (צילום: יח"צ)
הנזק הסביבתי של אוניית מכולות. מתוך התערוכה (צילום: יח"צ)

בגלל תמיכה בעזה ובפלסטינים: נסגרה תערוכה במוזיאון הימי

בצעד נדיר סגרה חברת המוזיאונים חיפה את התערוכה המוקדשת לפעילת האקלים השבדית גרטה תונברג אשר מוצגת במוזיאון הימי, וזאת לאחר שצייצה בטוויטר דברי תמיכה בפלסטינים ובעזה, ולא הזכירה ולו במילה אחת את מעשי הזוועה של החמאס

פורסם בתאריך: 21.10.23 22:53

בצעד נדיר החליטה חברת המוזיאונים חיפה להוריד את התערוכה המוקדשת לפעילת האקלים השבדית גרטה תונברג אשר מוצגת במוזיאון הימי. זאת לאור התבטאויותיה האנטי ישראליות במהלך המלחמה.

אתמול (שישי) העלתה תונברג ציוץ תמיכה בפלסטינים ובעזה, שבו היא לא התייחסה ולו במילה לנרצחים הישראלים בטבח שביצעה החמאס, וקראה להפסקת אש מיידית. לציוץ הוסיפה תונברג תמונה עם חברותיה, שבה הן נראות אוחזות שלטים שעליהם נכתב: "תומכות בעזה", "שחררו את פלסטין" ו"היהודייה הזאת תומכת בפלסטינים". כמו כן היא הוסיפה לציוץ תמונה של תמנון – סמל שנטען לגביו שהוא אנטישמי המסמל את זרועות התמנון של היהודים המשתלטים על העולם.

לנוכח התגובות הנזעמות, תונברג מחקה את הציוץ והעלתה ציוץ חדש שבו היא הסבירה כי בובת התמנון אינה סממן אנטישמי אלא צעצוע שעוזר לאוטיסטים להביע את הרגשות שלהם (תונברג עצמה אוטיסטית) והוסיפה כי היא נגד אפליה ואנטישמיות.

התערוכה של תונברג, שנפתחה בחודש שעבר במוזיאון הימי, מתעדת את מסעה בלב ים מאנגליה לניו יורק בסירה המונעת באמצעות אנרגיה סולרית. בתערוכה הוצג סרטון האנימציה "המסע של גרטה תונברג", שיצרו המאיירות איה גורדון נוי ועינת רודמן, ובו מתואר סיפור ההפלגה שלה לנאום בוועידת האקלים בניו יורק בשנת 2019.

 

 

הציוץ של תונברג גרר בעקבותיו תגובות נזעמות רבות מצד פעילי סביבה מישראל, ולמוזיאוני חיפה הגיעו תלונות בנושא. בשל כך, כאמור, הורדה התערוכה.

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "הנחיתי לסגור את התערוכה העוסקת בפעילת הסביבה גרטה תונברג, לאחר שזו הביעה ברשתות החברתיות תמיכה פומבית במלחמה בצד העזתי, תוך התעלמות מוחלטת מהטבח המזעזע שביצעו בישראל אנשי החמאס. בימים קשים כאלה, כשהלב של כולנו שותת דם, אי אפשר להיות סובלניים לתמיכה באויב רצחני. לכן התערוכה תיסגר לציבור באופן מיידי".

שאר התערוכות והפעילויות במוזיאון הימי הלאומי, אשר עוסקות בהעלאת המודעות למשבר האקלים וההתחממות הגלובלית, ממשיכות לפעול כרגיל.

המוזיאון הימי הלאומי ושאר מוזיאוני חיפה פתוחים לציבור ללא תשלום מתחילת המלחמה. במוזיאונים נערכות בתקופה זו גם פעילויות נוספות, בדגש על פעילויות למשפחות ולילדים. המידע המלא נמצא באתר מוזיאוני חיפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אולי תציגו ציורים של ילדי הצפון והדרום במקום?

    כל הכבוד על הצעד האמיץ והמתבקש.
    אבל זה לא מספיק: צריך לרדוף את הגרטה הזו וכל "משפיעני הרשת" כמוה עד שיתנצלו ועד שיפסיקו את התמיכה החד צדדית.
    גם אם צריך לצעוק עליה בכל ארוע, בכל מקום שתתראיין, בכל פוסט. לא לוותר להם. להפריע להם, לעמוד מולם עם תמונות הזוועה מהקיבוצים. לא לוותר.

  2. אזרחית מודאגת

    הילדה הזו מובילה מיליונים של אנשים וילדים בעולם, אם היא לא מתייחסת לכל הזוועות של 7.10.23, אין לה מקום לא במוזיאון ובשום מקום. פשוט אנטישמיות!
    זה לצערי הרב המצב בעולם, רואים רק את ה"מסכנים" העזתיים.
    את הפרעות שאנשים עברו ביום הערור הזה עוד ילמדו בספרי היסטוריה.
    הילדה הזו היא פשוט אנטישמית!
    להוריד את התערוכה מהמוזיאון, כמובן!

  3. כן וטוב "שאיבדנו את זה" וחבל שלא קודם מול גלי ההסתה בעולם

    כותרת מטעה – בגלל התעלמות מכוונת מהטבח בישראל.
    זה חמור בהרבה מתמיכה חד צדדית.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן. הילדה הטיפשה הזו היא סה"כ בובה של טייקונים. משבר אקלים? שטויות!!! סה"כ בודקים נתונים 100 שנים מקסימום כשכדור הארץ קיים מיליארדי שנים עם מחזוריות של עידני קרח כל עמה עשרות אלפי שנים.
    המאסטרים גרמו לבובה הסתומה הזו לבלב לנו את המוח על אקלים ועוד את החוצפה והיהירות לחשוב שהם או אחרים יכולים לשנות את האקלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר