נעמה גל עם נעם ויסבוך ונועה שמעוני (צילום: דוברות מד"א)
נעמה גל עם נעם ויסבוך ונועה שמעוני (צילום: דוברות מד"א)

"הסיפור שלה הפך להיות נקודת האור שלנו בכל החושך הזה"

נעמה גל, שנפצעה קשה מירי מחבלים במסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר, נפגשה בביתה בחיפה עם הפראמדיקית נעם ויסבוך והחובשת נועה שמעוני שטיפלו בה ופינו אותה לבית החולים. גל אמרה לשתיים: "אתן המלאכיות שלי, בזכותכן אני חיה. תודה לכן ועליכן"

פורסם בתאריך: 31.10.23 18:40

נעמה גל נפצעה מירי מחבלים במסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר. היא התחבאה בתוך מכולת זבל במשך שלוש שעות, נפצעה מארבע יריות ולבסוף חולצה והובאה אל צוותי מד"א בשטח, שם טופלה על ידי הפראמדיקית נעם ויסבוך והחובשת נועה שמעוני מבת ים, אשר פינו אותה לבית החולים במצב קשה. לאחר שהשתחררה מבית החולים והתאוששה, פגשה גל את ויסבוך ושמעוני שהגיעו אליה לביתה בחיפה.

"פגשנו את נעמה ב-7 באוקטובר בכניסה לשדרות בשעות הראשונות של מלחמת חרבות ברזל", מספרת שמעוני שגם נהגה באמבולנס שפינה את גל, "היא סבלה מכמה פצעי ירי בגופה, ומצבה היה קשה מאוד ולא יציב. היא אמרה לנו רק כמה משפטים בודדים והתמוטטה. ברגעים האלה לא ידענו איזה מסע היא עברה עד שהגיעה אלינו. ברגעי הטבח הנורא נעמה וחבריה הסתתרו בתוך מכולת זבל, חלקם נרצחו וחלקם היו פצועים ומדממים. במהלך הפינוי לבית החולים עשינו כל מה שאפשר כדי להציל את חייה. לא הורדתי לרגע את הרגל מהגז, אחרת היינו מאבדים אותה בדרך".

ויסבוך: "הפציעה שלה היתה קשה מאוד. הסתכלתי עליה בידיעה שאעשה הכל כדי להציל את חייה. העברנו דיווח למוקד מד"א על מנת שיעדכן את בית החולים על הפציעות הקשות שלה כדי שהרופאים יהיו ערוכים לכך, ופינינו אותה תוך כדי טיפול תרופתי מורכב שנועד לייצב את מצבה".

 

 

לדבריהן, "לאחר הפינוי חזרנו לשטח והמשכנו לטפל בנפגעים נוספים, ראינו מראות שלא נשכח לעולם, וכל זה תחת סיכון חיים אדיר של כל הצוותים הרפואיים בשטח, אבל עדיין נעמה היתה זו שתפסה לנו את הלב ואת המחשבות, ובמשך שבוע שאלנו את עצמנו מה איתה ואם שרדה את התופת. במקרה נתקלנו בסטורי שלה שבו חיפשה את מי שטיפל בה, ויצרנו מיד קשר. הסיפור שלה הפך להיות נקודת האור שלנו בכל החושך הזה. התרגשנו נורא לשמוע שהיא לא רק עומדת על הרגליים אלא גם התאוששה וחזרה הביתה. זה ממש נס רפואי".

גל, שהתרגשה מאוד לפגוש את ויסבוך ושמעוני, אמרה להן: "אתן המלאכיות שלי, גם אלף מילים לא יתארו כמה אני מודה לכן. בזכותכן אני חיה. תודה לכן ועליכן".

השתיים סיכמו את המפגש ואמרו: "סוף סוף נפגשנו, ולא בסביבת מלחמה מגואלת בדם ומלאת חול ועשן. היתה לנו הזכות להיות שם ולטפל בה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר