בית הכלא עופר (צילום: אתר שירות בתי הסוהר)
בית הכלא עופר (צילום: אתר שירות בתי הסוהר)

חיפאית וסטודנטית בטכניון תומכות חמאס ישוחררו בעסקת השבויים

במסגרת עסקת שחרור החטופים הישראלים אשר שבויים בידי חמאס ישוחררו אהדאב חוראני, בת 45 מחיפה שהואשמה בתמיכה בטרור, וריתא מוראד, סטודנטית בטכניון בת 21 שהביעה תמיכה בחמאס. הטכניון: "אם היא אכן תשוחרר, היא לא תוכל לשוב וללמוד בטכניון".

פורסם בתאריך: 28.11.23 11:21

אהדאב חוראני, בת 45 מחיפה שהואשמה בתמיכה בטרור, וריתא מוראד, סטודנטית בטכניון בת 21 שהביעה תמיכה בחמאס, ישוחררו היום (שלישי) במסגרת עסקת שחרור החטופים הישראלים אשר שבויים בידי חמאס – כך עולה מרשימת 50 העצורים שאותם פרסמה הממשלה.

בכתב האישום שהוגש נגד חוראני נכתב כי עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל היא פרסמה בדף הפייסבוק שלה, אשר לו כ-10,000 עוקבים, דברי שבח, תמיכה, אהדה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס, ודברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, תמיכה בו והזדהות עמו. בתמונת הרקע שלה פרסמה חוראני בערבית: "בבוקר אחד מימי אלוהים, גדודי אל-קסאם נושאים אותנו אל פסגת האושר, עזה מעירה אותנו בקול שמהדהד מצריחי מואזין, תצטרפו אל התפילה לשחרור, תצטרפו אל התפילה ללחימה, תצטרפו אל התפילה לניצחון. 7 אוקטובר 2023". פרסום זה זכה ל-33 לייקים ולשתי תגובות. בהמשך מחק פייסבוק את הפוסט של חוראני.

בפוסט אחר שהעלתה נכתב: "הפלסטיני במצב של הגנה עצמית מלאה. עם שהאדמה שלו כבושה ומגורש ממנה וחי בתוכה במצור ברעב והרג וקיפוח והמחלה וייאוש, החומות חונקות אותו מעל לאדמה ומתחתיה, אפילו כשחלק מהפלסטינים הסתפק בפירורי מדינה שמשחררת את האויב מאופציית שתי המדינות ותהליך היישוב קרס; עם שהעולם הכחיש אותו, שתמך במפלצת שטוחנת את העצמות שלו ובזזה ממנו את הבתים שלו, שמשליכה את הצעירים בבתי קברות ובבתי הכלא ובמקררי המתים, וגורר את הנשים שלו, ומותיר את הילדים יתומים; עם של מיליונים בתוך כלא גדול, בפני מוות איטי שנוא ורע שמעורר את האקסטזה של רשעי העולם והכלבים שלהם. אלה שיצאו אתמול מרימים את הדם שלהם והחלומות שלהם והכאבים שלהם הם לא תוקפנים אלא ביצעו את המעשים היותר אנושיים וצודקים ויפים". פרסום זה זכה ל-51 לייקים ולארבע תגובות.

 

 

מוראד פרסמה בדף האינסטגרם שלה תמונה של טרקטור פורץ את הגדר בין ישראל לעזה עם הכיתוב "בזמן שהצבא הבלתי מובס ישן". פרט לכך פרסמה תמונה של כלי רכב של צה"ל שנגנב על ידי מחבלי חמאס בצירוף הכיתוב "עזה היום", ביחד עם דגל פלסטין ולב ורוד.

ממרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל נמסר: "המרכז בדק את רשימת הצעירות שנכללו ברשימה של הממשלה, ולפי הנתונים שלו כולן לא הורשעו אלא נמצאות בתחילת ההליך המשפטי, ויש סיכוי שחלקן לפחות יזוכו. חלק מהמשפחות בוחנות את השלכות ההחלטה על עתיד בנותיהן".

מהטכניון נמסר: "הבוקר התפרסם כי במסגרת העסקה עלולה להשתחרר ממעצר סטודנטית שהואשמה בהסתה ובתמיכה בארגון הטרור חמאס. אם היא אכן תשוחרר, היא לא תוכל לשוב וללמוד בטכניון".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית אלחנן פלהיימר: "אנו דורשים מהנהלת הטכניון להודיע באופן מיידי על השעייתה לאלתר של ריתא מוראד, שנעצרה בגין הסתה לטרור בגילוי הזדהות פומבית עם ארגון הטרור הרצחני חמאס, ומשתחררת היום לצדם של מחבלים מתועבים בעסקת חילופי השבויים. מדובר באבסורד מוחלט שבו מוראד תשוב לספסל הלימודים ותשב לצד חיילים שחזרו מהקרב וסטודנטים שאיבדו את יקיריהם או כאלה שיקיריהם נחטפו. עלינו להגן על עצמנו מפני הסתה לטרור ולהוקיע כל מי שמעז להרים ראש ולתמוך באויב. אנו מצפים לשמוע עוד היום על הדחתה, ויפה שעה אחת קודם. למחבלים אין מקום באקדמיה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורן

    להעביר אותן ישירות לעזה ושלילת אזרחות
    מספיק להיות מדינה נפסדת שנותנת ביטוח לאומי, חינוך, רפואה והשכלה לתומכי טובחים ומחסלים ומפיצים שנאת יהודים
    די כבר.
    תנו הגנה משפטית וחוקית עלינו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר