ספיר כהן בהדלקת נר שביעי של חנוכה במועדון הנוער העירוני | צילום: יח"צ
ספיר כהן בהדלקת נר שביעי של חנוכה במועדון הנוער העירוני (צילום: יח"צ)

החטופה שחזרה משבי החמאס: "עזתים עמדו עם מקלות וזרקו עליי סיגריות"

אחרי 55 ימים בשבי החמאס הגיעה ספיר כהן הביתה, לקרית אתא. חניכי תנועת הנוער קיבלו אותה בשירה ועם דגלי ישראל. "היו ימים שלא ידעתי אם אצליח לשרוד. אני לא יכולה להרחיב יותר מדי, אבל המנהרות שיש שם זה דבר מטורף", סיפרה כהן

פורסם בתאריך: 13.12.23 23:49

קבלת פנים מרגשת התקיימה הערב (רביעי) לתושבת העיר ספיר כהן (29), שנחטפה ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס ביחד עם בן זוגה סשה טרופנוב מקיבוץ ניר עוז, שם התארחו אצל הוריו. טרופנוב עדיין מוחזק בשבי החמאס.

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ, שליווה את משפחתה של כהן מיום החטיפה, אמר: "תושבי העיר התפללו לשלומך ולשלום כל החטופים והשבויים, וכולנו מאושרים על חזרתך הביתה. חג החנוכה מסמל את הניצחון של האור על החושך, ושיבתך הביתה מסמלת את האור, את בבית. אנחנו כל כך שמחים לראות אותך בריאה ושלמה. אנחנו מתפללים שהאור יביא את כל החטופים במהרה הביתה. רצינו לראות בבית גם את בן העיר אופיר צרפתי ז"ל, אך לצערנו קיבלנו את הבשורה הקשה על כך שהוא נרצח. לבנו עם משפחתו".

צפו בקבלת הפנים המרגשת לספיר כהן בקרית אתא:

 

עוד אמר פרץ: "הבוקר שמענו על האובדן הקשה של לוחמינו, לבנו עם המשפחות השכולות ואנחנו מאחלים החלמה לפצועים. המלחמה הנוראה שנכפתה עלינו גובה מאיתנו מחיר כבד. אין לנו ברירה, זאת מלחמה על עצמאותנו כי אין לנו ארץ אחרת".

כהן עצמה סיפרה על רגעי החטיפה: "עשרה מחבלי חמאס גלגלו אותי מהשמיכה והובילו את סשה ואותי בנפרד. העלו אותי על אופנוע, ובדרך, תושבים בעזה עמדו עם מקלות, צרחו וזרקו עליי סיגריות וניסיתי להגן על עצמי".

 

 

כהן, שהוחזקה בשבי החמאס 55 יום, סיפרה: "היו ימים שלא ידעתי אם אצליח לשרוד. אני לא יכולה להרחיב יותר מדי, אבל המנהרות שיש שם זה דבר מטורף. תודה לאלוהים שניצלתי. קרו לי נסים, אבל יש אנשים שהנסים פסחו עליהם. אני מקווה שהמדינה תחזיר את כל החטופות והחטופים שנשארו שם".

אלי כהן, אביה של ספיר: "אני מבקש  להודות לראש העירייה יעקב פרץ ולצוות לשכתו שהיו איתנו בקשר יומיומי, דרשו בשלומנו והציעו לדאוג לכל מה שאנחנו צריכים. עברנו תקופה קשה. נס גדול היה פה שאי אפשר להסביר אותו במילים. ניסינו להדחיק את הסיטואציה הקשה והתפללנו כל יום. למדנו הרבה בתקופה הזאת על אהבת חינם. למדנו מה זאת אהבה, ואנחנו רואים אותה כל יום. זה מרגש. תודה רבה לכולם".

 

ספיר כהן וראש העירייה יעקב פרץ (צילום: יח"צ)

ספיר כהן וראש העירייה יעקב פרץ (צילום: יח"צ)

 

בטקס קבלת הפנים קראה זיוה כהן, אמה של ספיר, את מזמור ק' בתהילים וריגשה את המשתתפים. הטקס, שנערך במועדון הנוער העירוני, כלל גם הדלקת נר שביעי של חנוכה בהשתתפות הרבנים הראשיים של העיר הרב חיים שלמה דיסקין והרב אליהו מימון, סגן ומ"מ ראש העירייה עו"ד מימון טולדנו, סגן ראש העירייה אריה מייזלס והרב חיים יוסף פרץ. בחוץ המתינו לכהן רבים מבני משפחתה וחניכי תנועות נוער שקיבלו אותה בשירה ובדגלי ישראל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר