אופיר צרפתי ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אופיר צרפתי ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

גופתו של אופיר צרפתי ז"ל חולצה מעזה

רק אתמול התיר צה"ל לפרסום כי נקבע מותו של אופיר צרפתי, בן 27 מקרית אתא, שנחטף לעזה על ידי מחבלי חמאס מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. בני משפחתו של צרפתי קיבלו את הבשורה המרה על רציחתו בבודפשט, לשם טסו כאורחיה של מכבי חיפה

פורסם בתאריך: 1.12.23 18:17

צה"ל והשב"כ הודיעו הערב (שישי) כי גופתו של אופיר צרפתי, בן 27 מקרית אתא, חולצה מרצועת עזה והועברה לישראל.

אתמול התיר צה"ל לפרסום כי נקבע מותו של צרפתי, שנחטף לעזה על ידי מחבלי חמאס מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. בני משפחתו של צרפתי קיבלו את הבשורה המרה על רציחתו בבודפשט, לשם טסו כאורחיה של מכבי חיפה במשחק מול ראן הצרפתית במסגרת הליגה האירופית. זמן קצר לאחר קבלת ההודעה הם חזרו לישראל.

צרפתי חגג במסיבה את יום הולדתו ה-27 ביחד עם בת זוגו שובל גל ועם חברתם שי מורנו. בשעה 6:30 החגיגה הפכה להימלטות מהטילים שהתפוצצו בשמים ומשריקות הכדורים של המחבלים. מעדויות עולה כי צרפתי הצליח להציל את השתיים, אך במשך שלושה שבועות לא נודע מה עלה בגורלו. משפחתו היטלטלה בין ייאוש לתקווה עד לרגע שבו הגיעו אליהם נציגי צה"ל וסיפרו כי אופיר נלקח בשבי.

גל סיפרה שאל חגיגת יום ההולדת הוזמנו חברים נוספים, וכשהחלו הטילים והיירוטים, השניים היו בדיוק ליד רכבם כי רצו להחליף נעליים. צרפתי ביקש ממנה להישאר ליד הרכב, בעוד שהוא חזר למסיבה לאסוף את החברים ואת הציוד שלהם. לאחר שחזרו כולם למקום שבו נשארה גל, הם רצו לשטח פתוח ונשכבו בין השיחים, אך אך לאחר מכן שבו לרכב וניסו לחלץ עצמם מהאזור בנסיעה – שלושה רכבים, האד אחרי השני.

 

 

כשהבינו שהאזור כולו פקוק ולא ניתן להתקדם, הם ירדו מהרכב והצטרפו לעשרות המבלים שנסו מהמקום עם מבטים מבועתים ומפוחדים. במהלך המנוסה הם הספיקו לראות מחבלים על שני אופנועים, וצרפתי כיוון את גל ומורנו – מתי לשכב על הרצפה, מתי להמשיך לרוץ, ומתי לעצור ולהסתתר מאחורי גזע עץ עבה. לא מעט אנשים הסתתרו מאחורי אותו גזע עץ, והם עמדו בטור ארוך מאחוריו.

בזמן שהם הסתתרו מאחורי העץ הגיע צעיר מהמסיבה עם רכב והתחיל לעשות נגלות ליישובים הסמוכים. כשהגיע תורם של השלושה היו ברכב כבר שישה אנשים, וצרפתי ויתר על המקום שלו כדי להציל את בת זוגו ואת חברתה. הן ידעו שהוא עלה על רכב אחר, ובהמשך נודע שצרפתי התיישב מאחור ליד רומי גונן, שבמשך כל הנסיעה דיברה עם אמה מירב לשם גונן, עד שהמחבלים הגיעו אליהם, ואז נותק הקשר.

מאוחר יותר הגיעו הפרטים על מה שקרה לאחר שהקשר נותק – בזמן ההיתקלות במחבלים נפצע צרפתי בידו מכדור. הוא הספיק לצעוק את מספר הטלפון של אמא שלו, וביקש מאמה של הבחורה שישבה לידו לדווח לה מה קרה. האם קיבלה את הדיווח, אך כאמור, רק לאחר שלושה שבועות התקבלה הידיעה שצרפתי נחטף.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר