סרן הדר ויגוצקי עם ד"ר אמיר חיים ועם מנהלת הסיעוד אורלי ינון (צילום: דוברות בית לוינשטיין)
סרן הדר ויגוצקי עם ד"ר אמיר חיים ועם מנהלת הסיעוד אורלי ינון (צילום: דוברות בית לוינשטיין)

אחרי שישה שבועות: הלוחם שנפצע בעזה שוחרר משיקום

במהלך פעילות בעזה החל ירי פצמ"רים לעבר הכוח של סרן הדר ויגוצקי, בן 26 מחיפה, ובמקביל רחפן הפיל חימוש על הכוח. הוא עוד הספיק להזהיר את מפקדו לפני שנפצע קשה. מנהלת הסיעוד בבית לוינשטיין: "הוא הגיע אלינו כשהוא בקושי הלך ויצא מהשיקום ללא קביים"

פורסם בתאריך: 1.1.24 12:06

לאחר שישה שבועות של שיקום, קצין המילואים השתחרר לביתו: סרן הדר ויגוצקי, בן 26 מחיפה, לוחם בחטיבת גבעתי, סיים בשבוע שעבר את תקופת השיקום במרכז הרפואי לוינשטיין ברעננה.

במהלך הלחימה בעזה נפצע ויגוצקי באורח קשה בצוואר וברגל, עבר טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וטיפול רגשי, והתאמן בחדר כושר. הוא ראשון המשתחררים מקרב פצועי מלחמת חרבות ברזל שאושפזו במחלקה לשיקום אורתופדי בבית לוינשטיין. ויגוצקי נפרד בהתרגשות גדולה מהצוות שליווה אותו ומחבריו לשיקום, ובבית לוינשטיין איחלו לו חזרה מהירה לשגרה.

בשבת השחורה של 7 באוקטובר יצא ויגוצקי להילחם בדרום עוד לפני שגויס בצו 8, ולפני התמרון הקרקעי הוא תרגל ואימן כוחות לחילוץ ולפינוי תחת אש. הוא היה בתוך עזה במשך שבועיים כלוחם בכוח חילוץ ופינוי של הכוחות הסדירים של סיירת גבעתי, והוקפץ ממשימה למשימה, כמו חילוץ חיילים מטנקים ומנמרים תחת אש.

 

 

בזמן פעילות שגרתית החל ירי פצמ"רים לעבר הכוח של ויגוצקי, ובמקביל הגיע רחפן שהפיל חימוש עליו ועל מפקדו. לויגוצקי היתה שנייה אחת להבין שהם הולכים להיפגע והוא הספיק להזהיר את המפקד שלו, אך ברגע שסיים את המשפט הם חטפו את הפגיעה. ויגוצקי, שנפצע קשה בצווארו וברגלו, שם על עצמו חוסם עורקים וזחל לעבר מפקדו כדי לטפל בו. כוח הפינוי שהוא תרגל בימים שלפני התמרון הוא הכוח שפינה אותו לבית החולים.

מנהלת הסיעוד במחלקה לשיקום אורתופדי בבית לוינשטיין אורלי ינון: "הדר הגיע אלינו ב-14 בנובמבר מבית החולים לתקופת השיקום ועבר שיקום שנמשך שישה שבועות וכלל את כל המעטפת השיקום שאנו מעניקים. הוא הגיע אלינו כשהוא בקושי הלך ויצא מהשיקום ללא קביים".

 

סרן הדר ויגוצקי בזמן השירות בצה"ל ובשיקום (צילום: דוברות בית לוינשטיין)

סרן הדר ויגוצקי בזמן השירות בצה"ל ובשיקום (צילום: דוברות בית לוינשטיין)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר