בחברה הכלכלית מציינים "100 ימים בשבי" | צילום: מיכה בריקמן
בחברה הכלכלית מציינים "100 ימים בשבי" | צילום: מיכה בריקמן

100 ימים בשבי: מפגש מרגש עם בני משפחתו של עומר נאטורה החטוף בעזה

למשרדי החברה הכלכלית בחיפה הגיעו הבוקר (ראשון) אסנת ומנחם גץ שאחיינם, עומר נאוטרה, שבוי בעזה מאז 7 באוקטובר. גץ סיפרה על נער חברותי, מלא שמחת חיים, שעלה לארץ חדור ציונות והתגייס לצה"ל כחייל בודד. היא שיתפה מה עובר על המשפחה מהרגע שקיבלו את הבשורה המרה ועד היום ונגעה בכולם

פורסם בתאריך: 14.1.24 14:27

במקביל לאירועים הרבים המצוינים היום ברחבי הארץ ולעצרת המחאה בת 24 השעות, המתקיימת בכיכר החטופים בתל אביב, ציינה החברה הכלכלית לחיפה, 100 ימים לחטיפתם של השבויים לעזה במתקפת 7 באוקטובר.

למשרדי החברה הגיעו אסנת ומנחם גץ, דודיו של החטוף, עומר נאוטרה (22) .עומר נולד וגדל בלונג איילנד בניו יורק וקיבל חינוך יהודי-ציוני. עוד בילדותו גילה תכונות של מנהיג מלידה, היה קפטן קבוצות ספורט בבית ספרו ופעיל בתנועות נוער יהודיות.

אסנת ומנחם גץ, דודיו של עומר נאוטרה, החטוף בעזה, עם אור שחף | צילום: מיכה בריקמן

אסנת ומנחם גץ, דודיו של עומר נאוטרה, החטוף בעזה, עם אור שחף | צילום: מיכה בריקמן

רגע לפני שנרשם לקולג', החליט עומר להגיע למכינה קדם צבאית. לאחר בירורים חבר למכינה למנהיגות בכפר הנשיא, שברובה ישראלים. במהלך שנה זו, התחבר לבני גילו, כשחזר לביתו בניו יורק שיקף להוריו את התלבטויותיו, ולאחר התחבטות עם עצמו, החליט שהוא רוצה להיות כמו כל חבריו בישראל, וקיבל החלטה – להתנדב לצבא כחייל בודד, במסגרת גרעין צבר.

עומר התגייס. הימים במכינה לימדו אותו שחשוב לחזק את הגדודים ולאו דווקא ללכת ליחידות מיוחדות, ולכן מתוך אהבתו לאנשים והרצון לעבודת צוות בחר בשריון. ב-7 באוקטובר נחטף.

 

 

אסנת גץ, דודתו, מייצגת את המשפחה בארץ, בעוד הוריו, ממשיכים את הלחץ הציבורי בארה"ב. גץ סיפרה על נער חברותי, חדור ציונות, מלא שמחת חיים, שמוקף בחברים. היא שיתפה מה עובר על המשפחה מהרגע שקיבלו את הבשורה המרה ועד היום ונגעה בכולם.

גץ: "עומר אהוב שלנו, אנחנו יודעים שאתה חזק. כל כך הרבה אנשים אוהבים אותך ומחכים לך כאן, בישראל, ובניו יורק. אבא ואמא עושים הכל להביא אותך ואת שאר החטופים הביתה עכשיו".

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, שיזם את המפגש המרגש, אמר: "נפלה בחלקנו זכות גדולה לארח את אסנת ומנחם גץ ולקבל הצצה אל מה שעובר על משפחה שכל עולמה נחרב באותה השבת השחורה. אני מקווה שבקרוב נוכל לשבת ביחד ולשמוע את הסיפור מגוף ראשון. חייבים לעשות הכל ולהעלות מודעות בכל דרך, כדי שכל החטופים, אזרחים וחיילים יחזרו אלינו כמה שיותר מהר. מאחורי כל חטוף יש משפחה אוהבת שמחכה לו, כל חטוף הוא עולם ומלואו".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר