הפגנה במושבה הגרמנית (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)
הפגנה במושבה הגרמנית (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)

פשרה: הפגנת חד"ש והשמאל תתקיים בשבת

במהלך דיון שנערך בבג"ץ הושגה פשרה שלפיה ההפגנה של מפלגת חד"ש וארגוני השמאל תתקיים בחיפה בשבת. במסגרת זו תתאפשר הפגנה של עד 700 משתתפים בכיכר פריס בשעות 15:30-13:30 ולפניה לא תתקיים צעדה. ארגון בצלמו: "אנחנו קוראים לכל מי שיכול לבוא ולמנוע כל מפגן טרור והסתה"

פורסם בתאריך: 18.1.24 15:36

בתום דיון שנערך בבג"ץ מסתמנת פשרה: ההפגנה של מפלגת חד"ש וארגוני השמאל תתקיים בחיפה בשבת. בדיון נשלחו הצדדים לנסות ולהגיע לפשרה והחליטו כי תתאפשר הפגנה של עד 700 משתתפים בכיכר פריס בעיר התחתית. במסגרת הפשרה נקבע כי ההפגנה תתקיים בשעות 15:30-13:30 ולפניה לא תתקיים צעדה.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", ארבעה עותרים עתרו אתמול לבג"ץ באמצעות האגודה לזכויות האזרח נגד מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב דני לוי בבקשה למתן צו על תנאי ובבקשה לדיון דחוף בשל האיסור שהטיל על קיום ההפגנה. בעתירה נכתב כי "למרות התפשרותם ונכונותם לקיים הידברות עם המשטרה ולבחון מסלולים חלופיים שיאפשרו את קיום המחאה, תוך שמירה על האיזון שבין הבטחת שלום המפגינים לבין הבטחת הנראות והאפקטיביות שלה, דחה המשיב (ניצב לוי; ב"כ) את הבקשה, וזאת מבלי שנעשה כל ניסיון להידברות ולמשא ומתן על חלופות נוספות. כך קרה גם בשתי הבקשות הקודמות שהגישו העותרים ונדחו ללא כל הידברות. התנהלות המשיב מלמדת כי הוא מחזיק בעמדה עקרונית נגד עצם האפשרות לקיים הפגנה ערבית-יהודית שעניינה הוא הפסקת הלחימה".

 

 

לפני הדיון הגישה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה את עמדתה לבג"ץ בנושא וציינה כי היא מתנגדת לעמדת המשטרה למנוע את קיומה של ההפגנה: "זכות המחאה היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית, בפרט בתקופת חירום שבה גוברת החשיבות להבטחת חופש הביטוי הפוליטי של מי שמבקש להביע את עמדתו ביחס לפעולות השלטון".

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק מסר לאחר שהתפרסמו תוצאות הדיון: "מצער שבית המשפט העליון לחץ על משטרת ישראל להיכנע. חלק מהמארגנים של ההפגנה אמורים לשבת בכלא ולא לארגן שום הפגנות. אנחנו קוראים לכל מי שיכול לבוא ולמחות במקום ולמנוע כל מפגן טרור והסתה".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשאויבי המדינה נחלצים לעזרתם של אויבי המדינה

  2. איש

    אם אתם לא תשמשו כשופר של מי שקורא להגיע לפגוע במפגינים אולי יהיה יותר קל למשטרה לאבטח…

  3. המשקיף מהצד

    מדינה חולה ,אם נותנים לבוגדי השמאל ולבוגדים בכלל. להפגין כנגד המדינה ובמיוחד בעת מלחמה, במדינת ישראל ,אז ממשלת ישראל צריכה לסגור את הבסטה שנקראת "מדינת ישראל" ולזרוק את המפתחות לים,

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר