הפגנה בשדרות בן גוריון (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנה בשדרות בן גוריון (צילום: דוברות המשטרה)

שוב: המשטרה לא מאשרת את הפגנת חד"ש והשמאל

המשטרה לא אישרה גם את בקשתם השלישית של חד"ש וארגוני שמאל לקיים בחיפה הפגנה נגד המלחמה. בעקבות האיסור מתכוונת "שותפות השלום" לעתור לבג"ץ. רג'א זעאתרה: "אבסורד שמי שקורא להפסקת אש ולהסדר מדיני מסכן כביכול את שלום הציבור, ומי שקורא לטרנספר ולרצח עם הוא מלח הארץ"

פורסם בתאריך: 17.1.24 07:24

מחוז חוף במשטרת ישראל לא מאשר את קיום ההפגנה שמארגנים חד"ש וארגוני שמאל ("שותפות השלום") ואשר תוכננה להתקיים במוצאי השבת הקרובה בחיפה. זוהי הדחייה השלישית לבקשה לערוך הפגנה, לאחר שבשבוע שעבר מפקד המחוז ניצב דני לוי לא אישר את קיומה.

בעקבות האיסור פנו רג'א זעאתרה ואמג'ד שביטה בשם חד"ש ושותפות השלום פעם נוספת למשטרת חיפה בבקשה לאשר את ההפגנה בשבת הקרובה. ההפגנה, שקוראת לעצירת המלחמה ולקידום תהליך מדיני, תוכננה להתקיים בתום צעדה מכיכר אמיל חביבי בוואדי ניסנס, דרך שדרות המגינים ועד לכיכר פריז בעיר התחתית. בהפגנה היו אמורים לנאום נציגי שמאל למען הפסקת אש, עסקת חילופי שבויים וחטופים כולם תמורת כולם, והפסקת מה שהם מכנים "רדיפה פוליטית".

בתשובתה לזעאתרה ושביטה כתבה היועצת המשפטית של מחוז חוף במשטרה סנ"צ עו"ד סמדר קליין: "אין חולק כי הזכות להפגין וחופש האסיפה הן זכויות אדם חשובות אשר הוכרו אף כזכויות יסוד חוקתיות אך הן אינן זכויות מוחלטות, ויש לאזנן אל מול זכויות ואינטרסים אחרים חשובים בדמות שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחונו. מחוז חוף בכלל ומשטרת ישראל חיפה בפרט מאפשרים קיום מחאות ותהלוכות ברחבי העיר, גם בעת המלחמה שבה אנו מצויים, וזאת לאחר קיום הערכות מצב קונקרטיות ובחינה מדוקדקת בדבר הוודאות הקרובה לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי ושלום הציבור והיכולת של המשטרה בעת הזו לאיין אותה".

קליין ציינה כי "לא נעלמה ממפקד המחוז העובדה כי מדובר בבקשה שלישית המוגשת מטעם המבקשים בחלוף השבוע האחרון לשם קיום מחאה ותהלוכה, ועל כן שקל מפקד המחוז בזהירות יתר את עמדתו, וזאת לאחר שבחן את כל הנסיבות והשיקולים העומדים בפניו כמי שעומד בראש מחוז חוף ואחראי על שלום הציבור ועל הסדר הציבורי".

בתשובתה היא פירטה את הסיבות לאי אישור קיומה של ההפגנה: "בעקבות הגשת הבקשה התקיימו הערכות מצב עתיות שבמסגרתן נשמעו כל הגורמים הרלוונטיים לעניין קיום התהלוכה והמחאה ונשקלו כל השיקולים לרבות לקחי העבר. הוצגה תמונת מצב קונקרטית שעולה גם מתמונת המודיעין, ולפיה קיום התהלוכה והמחאה יביא ברמת ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי ובשלום הציבור, לרבות הפרות סדר. חיפה היא עיר מעורבת שספגה בעבר, בעתות לחימה, הפרות סדר קשות ואלימות, ולכן נדרשת בחינה מדוקדקת ביחס לבקשה".

 

 

לדבריה, "מארגני המחאה אינם יכולים לשלוט במפגינים ובמצטרפים מכל קצוות הארץ מצד התומכים בהפגנה ומצד המתנגדים לה, שגם הם מתעתדים להגיע ולהתנגד להפגנה באופן שיכול לגרום להפרת סדר קשה ורצינית אשר תפגע בגוף וברכוש. עוד יש לתת את הדעת לעובדה כי רחובות ספורים מאזור התהלוכה והמחאה המבוקשת נמצאים מפונים רבים במספר בתי מלון, אשר קיום התהלוכה והמחאה יוציא גם אותם אל הרחובות ויסלים את המצב. מפקד המחוז בחן אם יש ביכולת המשטרה, בעת הזו, לאיין את החשש על ידי הקצאת כוחות רבים אשר נדרשים על מנת להיות במקום ולשמור על הסדר הציבורי ועל ביטחון הציבור. כאמור, בשים לב לעובדה כי מדובר בבקשה שלישית בחלוף השבוע האחרון, מפקד המחוז שקל שוב את כל השיקולים הנדרשים ובחן אם השתנו הנסיבות באופן שניתן יהיה לבחון חלופות נוספות".

קליין ציינה כי אכן נבחנו חלופות אחרות "על מנת לצמצם את הפגיעה בחופש הביטוי, אך בחינה זו העלתה כי לא קיימות חלופות שיהיה בהן כדי לאיין את הסיכון המשמעותי שרואה משטרת ישראל בקיומן של ההפגנה והתהלוכה, וכי מידת הסיכון הגבוהה להתלקחות היא ברמת ודאות קרובה".

זעאתרה מסר בתגובה כי חד"ש וארגוני השמאל יעתרו היום לבג"ץ בעניין: "סיום המלחמה הוא צו השעה, זה האינטרס האמיתי של שני העמים. יש להפסיק את האש, לקיים עסקת שבויים ולהתקדם לאופק מדיני המבוסס על החלטות האו"ם. בנימין נתניהו מושך את המלחמה כדי לבצר את שלטונו – אותו שלטון שהמיט וממשיך להמיט אסונות לא רק על עם הפלסטיני, אלא גם על העם בישראל. הגשנו שלוש בקשות. הצענו למשטרה כמה מסלולים וחלופות, אבל כנראה שיש שם החלטה פוליטית ברוח המפקד הכהניסטית. זו הפגנה יהודית-ערבית משותפת שקוראת לשלום. אבסורד שבישראל של שנת 2024 מי שקורא להפסקת אש ולהסדר מדיני מסכן כביכול את שלום הציבור, ומי שקורא לטרנספר ולרצח עם הוא מלח הארץ. אני מקווה שבג"צ ייעתר לבקשתם של המארגנים היהודים והערבים לקיים את ההפגנה במוצ"ש בחיפה".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר