המרכז הרפואי בני ציון (צילום: תמיר אסרף)
המרכז הרפואי בני ציון (צילום: תמיר אסרף)

פיטורי האחות מבני ציון ייוותרו על כנם. על נסיבות הפיטורים יוחלט בגישור

כך הוחלט בבית הדין האזורי לעבודה שדן בבקשתה של האחות להוציא צו שימנע את פיטוריה. האחות נעצרה ב-17 באוקטובר לאחר שהעלתה לכאורה פוסט תמיכה בחמאס. למרות שהתיק נגדה נסגר, עיריית חיפה ובני ציון החליטו לפטרה

פורסם בתאריך: 2.2.24 12:19

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה החליט אתמול (חמישי) להותיר על כנה את החלטת ועדת הפיטורים של עיריית חיפה לפטר את האחות מהמרכז הרפואי בני ציון בגין התבטאויותיה הנחשבות כתמיכה לכאורה במעשי החמאס. עם זאת, הצדדים קיבלו את המלצת בית הדין לפנות להליך גישור על מנת להגיע להסכמה בדבר נסיבות סיום העסקתה של האחות. הגישור ייערך אצל עו"ד אורית אסנין.

בשבוע שעבר נחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" כי האחות הגישה לבית הדין האזורי בקשה למתן צווי מניעה זמניים וצו מניעה ארעי דחוף (עד להכרעה בצווים הזמניים) נגד עיריית חיפה והמרכז הרפואי בני ציון למניעה ולביטול של פיטוריה ולהמשך עבודתה בבית החולים.

ב-17 באוקטובר דווח, כי האחות נעצרה על ידי המשטרה לאחר שהעלתה לכאורה פוסט הזדהות ותמיכה בארגון הטרור חמאס. בתום החקירה נסגר התיק, אך העירייה ובית החולים ערכו לאחות שימוע לקראת פיטורים.

בהחלטת ועדת הפיטורים מ-3 בדצמבר נכתב: "האירוע שהניע את הליך הפיטורים, לרבות בגין תפקודה המקצועי הלקוי ויחסי אנוש בעייתיים, היה פרסום סטטוס בווטסאפ שתוכנו הוא 'איחולי יום שבת 7.10.23, אלוהים נותן יותר ממה שציפינו' ו'אלוהים משמיד את מי שמתנגד לו בפעולות שלו ובאמונה שלו, כל אחד בזמנו'. הפרסום היה בשפה הערבית, והוא תורגם בסיוע עורכי דין דוברי ערבית מהשירות המשפטי בעירייה. בגין פרסום הסטטוס נעצרה העובדת למשך יומיים, והתנהלה חקירת משטרה שבסיומה נסגר התיק מחמת היעדר אשמה פלילית".

בהחלטת ועדת הפיטורים צוין עוד כי "זימון העובדת לשימוע, הגם שמשטרת ישראל סגרה את התיק מחמת היעדר אשמה פלילית, אינה מהווה שלילה או איון של החלטת המשטרה, והעובדה שהפרסום אינו מהווה עבירה פלילית אין פירושה שהעירייה איננה רשאית לשקול אותו, כמעסיק, במישור של התאמתה של העובדת לתפקיד ולשירות ולהשפעה שיש לו על יחסי העבודה. לפיכך איננו מקבלים את הטענה כי סגירת התיק במשטרה בגין פרסום הסטטוס שומטת את הקרקע להליך הפיטורים".

העובדת טענה בוועדה כי "משטרת ישראל לא מצאה שנעברה עבירה פלילית וסגרה את התיק בעניין הסטטוס מחמת 'היעדר אשמה'; הסטטוס פורסם לפני הטבח הנורא בשבת השחורה. הסטטוס לקוח מהטיקטוק ופורסם כסטורי בווטסאפ. בנוסף, התרגום אינו נכון. איחולים עצמיים של אדם והודיה לאלוהים אינם פרסום שיש בו חטא, ופיטורי העובדת אחרי 33 שנים בגלל שהיא הודתה לאלוהים אינם לגיטימיים. העובדת היא פעילת שלום מובהקת, מאמינה בחיים המשותפים, מגנה כל סוג של אלימות ומתייחסת לכלל מטופליה – ערבים ויהודים – בצורה הוגנת".

 

 

היועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין אמרה אתמול בסוף הדיון בבית המשפט כי העירייה רוצה לנסות ולסיים את ההליך בהבנה ובכבוד ולהגיע להסדר, כך שהעובדת תפרוש והצדדים יגיעו להסכמה שתקבל תוקף של פסק דין, תוך שמירה על זכויותיה.

בסיום הדיון הגיעו הצדדים להסכמה ולפיה הם יפנו לגישור, והאחות תודיע תוך 30 ימים באמצעות עורכי דינה כיצד היא מבקשת להתקדם בתיק בבית הדין. תשלום הגישור יחולק בחלקים שווים בין הצדדים.

ממרכז מוסאוא שליווה את האחות נמסר: "האחות שהעירייה פיטרה בטענה שפרסמה תמיכה בטרור בווטסאפ שלה הוכיחה בבית הדין לעבודה כי היא נוהגת לפרסם פסוקים מדי לילה, וכי הפסוקים שבגינם פוטרה פורסמו בחצות של 6 באוקטובר ואין להם קשר לאירועים בעוטף עזה שהחלו בשעות הבוקר של 7 באוקטובר. בני ציון והעירייה פיטרו את האחות למרות שגם המשטרה לא מצאה קשר לתמיכה בטרור וסגרה את תיק החקירה. בית המשפט תהה מדוע העירייה לא בדקה את הפרשה בהליך משמעתי בהתאם להנחיות נציבות שירות המדינה ובחרה לפטר את האחות. בעקבות ההתפתחויות בבית הדין לעבודה ביקשה העירייה לנהל הליך גישור עם האחות".

מנהל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח שהעיד בדיון ציין כי במוסאוא קיבלו דיווחים על אווירת הפחדה כלפי חלק מאנשי הצוותים הערבים בבני ציון וכי אירועי הסתה גזענית נגד ערבים שכללו פרסום קריאות "מוות לערבים" על ידי עובדים יהודים קיבלו יחס סלחני מצד הנהלת בית החולים והעירייה.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. נועה

    הטכניון צריך ללמוד מבני ציון כיצד מטפלים בתומכי טרור. מקווה שבית החולים לא יתקפל והעובדת תקבל את המגיע לה. שתלך לעבוד בבית החולים שיפא. כולם צריכים להפנים אחרי 7.10 אפס סובלנות לתומכי טרור אפס סובלנות לקוראים להשמדת ישראל. אילו האין-ממשלה שלנו היתה שווה משהו כבר היה שינוי בחוק בעניין כמו גם עונש מוות למחבלים. אבל היא לא… אפילו המגדירים עצמם כימנים הם אנשי פקה פקה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר