רס"ן ליאור גמליאל בפיצרייה בחאן יונס | צילום: עצמי
רס"ן ליאור גמליאל בפיצרייה בחאן יונס (צילום: עצמי)

השף החיפאי שפתח פיצרייה מקצועית בלב חאן יונס

כשרס"ן ליאור גמליאל, שף במקצועו, גויס למילואים בתחילת המלחמה, היה לו ברור שהוא ישלב את שתי אהבותיו – אוכל וצבא. וכך, בזכות תרומות של אנשים טובים, נולדה לה בלב חאן יונס הפיצרייה "פיצה יונס", שעומדת בסטנדרטים שלא מביישים אף פיצרייה איכותית. וכן, יש גם משלוחים

פורסם בתאריך: 12.2.24 13:07

רס"ן ליאור גמליאל הוא שף, שקולינריה היא חלק בלתי נפרד מחייו. במשך שנים הוא עבד כשף במלון יערות הכרמל ולאחר מכן במלון מצפה הימים. בסיום תקופת הקורונה החל לעבוד במטבחים צבאיים כאזרח עובד צה"ל, כך ששתי האהבות שלו – אוכל וצה"ל – טבועות בו. לפיכך, אין זה מפתיע שכאשר הוא גויס למילואים בחטיבת הצנחנים כבר ביומה הראשון של המלחמה, הוא יחליט לשלב בין שתי אהבותיו, וכך נולדה לה "פיצה יונס" – פיצרייה בלב חאן יונס.

ברוכים הבאים ל"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

ברוכים הבאים ל"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

גמליאל מספר: "אנחנו בגזרת חאן יונס כחודשיים. אני משרת במילואים בחטיבת הצנחנים. גויסנו כבר ביום הראשון של המלחמה. בהתחלה היינו בצפון הרצועה, אחר כך באיו"ש, ובחודשיים האחרונים אנחנו בדרום הרצועה, במלחמה מטורפת, ואנחנו כל הזמן בפנים. בחוץ עושים מלא על האש לחיילים ומחלקים להם הרבה פיצות, בזכות תרומות של אנשים טובים, אבל מי שבפנים אין לו כלום חוץ ממנות קרב. זו מלחמה, אי אפשר לעשות כאן על האש. מכיוון שאני שף במקצועי באזרחות, אז הצוות שלי אמר לי 'שמע, ליאור, בוא נעשה גם אנחנו'. אמרתי 'וואלה, בואו נביא משהו'. במבצע לוגיסטי מטורף הכנסנו את כל הציוד פנימה תחת אש, תוך כדי לחימה, ובאחד הבתים שאנחנו פועלים מהם פתחנו פיצרייה".

"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

ואם חשבתם שמדובר בפיצרייה חובבנית, תחשבו שוב. מדובר בפיצרייה שעומדת בסטנדרטים שלא מביישים אף פיצרייה איכותית. גמליאל: "הבאנו ארבעה טבונים, קמח, בצקים, רטבים, קרטונים של פיצה. הכל זה מתרומות. מחלבות גד תרמו את הגבינות, טחנות הקמח בחיפה תרמו קמח ומאפיית 'לחמא' תרמו לי בצקים. חברת 450, שזו החברה הכי טובה בארץ לטבונים, תרמה את הטבונים. זו אופרציה מטורפת. אני הכשרתי את האנשים, והם ממשיכים להפעיל את זה. הפיצרייה פועלת בשעות הערב, כי במהלך היום נלחמים".

 

 

וכמו כל פיצרייה, גם הפיצרייה של גמליאל בחאן יונס, שזכתה לשם "פיצריה יונס", מבצעת משלוחים בגזרת חאן יונס.

גמליאל: "פתחנו ערוץ בקשר רק להזמנות. מה שאתה שומע. לדוגמה, כוח מסוים שרוצה פיצות עולה בקשר ואומר: 'כוח זה וזה, אנחנו רוצים ככה וככה'. אנחנו עולים מולם ואומרים להם 'תשמעו, זה מוכן, אתם יכולים לבוא לקחת'. הם באים עם הרכב או ברגל ולוקחים את זה למקום שהם נמצאים בו. כמובן שהמשלוחים הם רק לגזרת חאן יונס וברור שזה ללא תשלום".

"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

מה הפיצה הכי מבוקשת בקרב חיילינו בגזרת חאן יונס?

"הפיצה עם הפלפלים החריפים היא הפיצה הכי מבוקשת. חוץ מזה, יש לנו גם פיצה עם שמנת ובטטה שאנחנו קוראים לה 'הפיצה הג'ינג'ית' על שם החטופים הג'ינג'ים שלנו. הבצק שלה הוא כתום ואנחנו אופים אותה עם קמח כתום שהטחנות הגדולות פיתחו במיוחד עבור זה. הבאנו מאיטליה במיוחד טבון בצבע צהוב שיזכיר לנו את נושא החטופים".

טאבון מקצועי ב"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

טאבון מקצועי ב"פיצה יונס" (צילום: עצמי)

לסיום גמליאל מבקש להודות לאשתו וילדיו: "הייתי רוצה להודות לאשתי היקרה, שרון, שנמצאת בבית ארבעה חודשים ונלחמת בכל העולם לבדה, וד"ש לילדים – יונתן, בארי וירדן".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר