כרמל גת (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
כרמל גת (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בשישי: יוגה המונית בהשראת החטופה כרמל גת

בכיכר החטופים החיפאית יתקיים ביום שישי בבוקר תרגול יוגה המוני בהשראתה של כרמל גת שמוחזקת בשבי החמאס בעזה. גת נחטפה מבית הוריה בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, ומעדויות של חטופים ששוחררו עולה שהיא העבירה שיעורי יוגה ומדיטציה לאנשים שנכלאו איתה

פורסם בתאריך: 21.2.24 07:49

ביום שישי בשעה 10:00 בבוקר יתקיים בכיכר החטופים החיפאית תרגול יוגה המוני בהשראתה של כרמל גת שעדיין מוחזקת בשבי החמאס בעזה.

גת, 39, היא מרפאה בעיסוק שעבדה בתחום בריאות הנפש והיתה אמורה להתחיל את השנה השנייה בתואר השני באוניברסיטה העברית ממש שבוע אחרי 7 באוקטובר, אך היא נחטפה מבית הוריה בקיבוץ בארי.

את הזמן עד תחילת הלימודים בחרה גת לבלות במקום האהוב עליה יותר מכל, מקום המפלט שלה, האוויר שלה לנשימה, שם כבר הפסיקו לספור את מספר הפעמים שטסה לשם – הודו. היא שהתה בכפר רוולסאר בצפון המדינה – מקום שבו הרגישה כמו בבית וכך גם התייחסו אליה המקומיים שקראו לה מלי (Melly). 

ימים ספורים לפני השבת השחורה חזרה גת ארצה, וב-7 באוקטובר נחטפה מבית הוריה בקיבוץ ביחד עם גיסתה ירדן רומן-גת, ששוחררה לאחר 54 ימים בשבי והתאחדה עם בעלה אלון ועם בתה גפן בת ה-3. גת, שאינה אמא, אינה ילדה וגם לא קשישה, נשארה בידי החמאס.

 

 

בסוף חודש נובמבר, כשהחלו להגיע עדויות מהחטופות ששוחררו, נודע שגת אשר נחטפה כשהיא בריאה ושלמה נמצאת בחיים. מהעדויות עולה כי היא העבירה שיעורי יוגה ומדיטציה לאנשים שנכלאו איתה. קרוביה התראיינו וסיפרו שהעדויות מעודדות, כי להעביר שיעורי יוגה בתנאים קשים כל כך מעיד על בריאות פיזית ונפשית שלה. לגת, שעובדת עם אנשים שסובלים מפוסט טראומה ומדיכאון, יש כלים מהעבודה לעזור לאחרים. לפי העדויות, היא מחוברת מאוד לרוח ולגוף-נפש, חיזקה את האנשים שהיו איתה והיתה להם עוגן. גת סייעה להם באמצעות תרגילי דמיון מודרך, מדיטציה ויוגה. 

בחודש דצמבר נאספו מאות אנשים לתרגול יוגה פתוח לקהל הרחב בכיכר החטופים בתל אביב, בהשראתה של גת. ערב קודם לכן התקיים תרגול מדיטציית מטה בתל אביב, ומאז התקיימו בארץ ובעולם תרגולי יוגה בהשראתה, שבהם הפכו המשתתפים דאגה לתקווה וקראו לשחרורם של כל החטופים.

התרגול יחל בשעה 10:00 בבוקר ויימשך כשעה. אם יהיה גשום תעבור הפעילות לאודיטוריום. המשתתפים מתבקשים להגיע בלבוש שחור ולהביא איתם מזרן תרגול ליוגה.

 

ההזמנה לתרגול יוגה בהשראת כרמל גת

ההזמנה לתרגול יוגה בהשראת כרמל גת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנרכיפאי

    השתתפתי, עם חולצה הקוראת להפסקה מיידית של המלחמה. כך, כרמל גת לא תיהרג ע"י הפצצה ישראלית (בהנחה שההפצצות לא הרגו אותה כבר).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר