שר הביטחון יואב גלנט (צילום: שירה קינן, דוברות משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט (צילום: שירה קינן, דוברות משרד הביטחון)

"אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל איום"

בסיום תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה לתרחישי מלחמה, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי יש חשיבות מכרעת לאופן שבו העורף נערך בסביבת חיפה: כולנו צריכים להיות מאוחדים סביב המטרות שלנו, שהן לנצח במלחמה הזאת, ואם חלילה יקרה משהו נוסף, נהיה ערוכים אליו"

פורסם בתאריך: 3.4.24 17:56

שר הביטחון יואב גלנט כינס היום (רביעי) תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה לתרחישי מלחמה, ביחד עם שר החינוך יואב קיש, שר הרווחה יעקב מרגי, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, ראש רח"ל יורם לרדו, ראשי ערים וגורמים נוספים במערכת הביטחון. על קיומו של התרגיל פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" לפני כשבועיים.

במסגרת התרגיל נבדק הקשר בין השלטון המקומי, משרדי הממשלה וגופי הביטחון וההצלה, בדגש על מעבר מהיר משגרה לחירום. גלנט הדגיש כי גוברת האפשרות שישראל תתמודד עם תרחיש מלחמתי לנוכח הצורך להשיב את תושבי הצפון לביתם.

בסיום התרגיל אמר שר הביטחון: "כמי שאחראי על כך שהמשק בשעת חירום יפעל, המסר שאני רוצה להעביר לציבור הוא מוכנות ודריכות בכל הנושאים. הדבר הזה חיוני על מנת שנדע להיערך לכל מקרה, בין אם ביוזמת אויב או ביוזמתנו".

גלנט הוסיף כי "יש חשיבות מכרעת לאופן שבו העורף נערך בסביבת חיפה. העיניים של אזרחי ישראל מופנות אלינו, אליכם, והם מסתכלים איך אנחנו נערכים ועובדים. למסר המחייב ולהתייצבות כאיש אחד יש חשיבות רבה, לא רק מבחינת הביצוע אלא גם מבחינת ההקרנה למיליוני אנשים, ואני חושב שבעניין הזה כולנו צריכים להיות מאוחדים סביב המטרות שלנו, שהן לנצח במלחמה הזאת, ואם חלילה יקרה משהו נוסף, נהיה ערוכים אליו".

 

 

גלנט ציין כי "אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה מרחיבים את הפעולה שלנו מול חיזבאללה ומול גופים אחרים שמאיימים עלינו, ומכים באויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון. אחד מהנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה קרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה שתביא לכך שיוסר האיום, אך עלינו להיערך לאפשרות כוחנית בלבנון, בהתאם לתרחיש שאנחנו מתארים פה, שזה תרחיש של מלחמה. צריך להיות מוכנים לכך ולהבין שזה יכול לקרות".

עוד אמר גלנט כי "התוצאה בשדה הקרב נקבעת לפי מה שאתה גורם לאויב, אבל גם מה שהוא גורם לך. כשנגיע, אם חלילה נגיע, למערכה כזאת, צריך שמספר הנפגעים והיקף הנזק לשטחנו יהיו קטנים ככל הניתן, ושהיקף הנזק בצד השני יהיה גדול ככל הניתן. אנחנו לא מייחלים למלחמה בלבנון, מלחמה כזאת תהיה אתגר קשה למדינת ישראל, אבל היא תהיה קטסטרופה לחזבאללה וללבנון, לא פחות מזה, ובמיוחד בביירות ובדרום לבנון".

גלנט סיכם ואמר: "אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, נגד אויבים קרובים ונגד אויבים רחוקים. נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ונדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו. אנחנו מחויבים בהכנה גם בצה"ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר