יירוטים בשמי ישראל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
יירוטים בשמי ישראל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

המתקפה האיראנית: ישראל יירטה מאות כטב"מים וטילים

לפי ההערכות, ישראל יירטה 185 כטב"מים ו-146 טילים בסיוע של צבאות ארצות הברית, ירדן ובריטניה. ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית נפצעה באורח קשה מפגיעה של שברי טיל. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני תקיפה ישראלית באיראן

פורסם בתאריך: 14.4.24 07:03

מערכות ההגנה האווירית של צה"ל הצליחו ליירט מאות כטב"מים וטילים ששוגרו הלילה (בין שבת לראשון) מאיראן לשטח ישראל. לפי ההערכות, ישראל יירטה 185 כטב"מים ו-146 טילים בסיוע של צבאות ארצות הברית, ירדן ובריטניה.

אתמול פרצה חרדה ברחבי הארץ לאחר שפיקוד העורף הודיע על ביטול כל הפעילויות החינוכיות שאמורות להתקיים היום ומחר, ובהמשך הודיעה עיריית חיפה על פתיחת המקלטים הציבוריים בעיר. בשעות הלילה החלו האיראנים בשיגורים של מאות כטב"מים, טילי שיוט ואף טילים בליסטיים, ובשעה 1:42 החלו האזעקות להישמע באזור הדרום. דקות אחדות אחר כך הופעלו אזעקות גם בירושלים, באזור הגולן, בים המלח וביהודה ושומרון. ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית נפצעה באורח קשה מפגיעה של שברי טיל, והיא מורדמת ומונשמת בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

 

הבית הלבן פרסם הודעה שבה גינה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את המתקפה האיראנית על ישראל, והדגיש את מחויבותה של ארצות הברית לשמור על ביטחון ישראל. "שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להגן על עצמה ולשלוח מסר לאויביה שלא ניתן לאיים על ביטחונה, אמר ביידן והוסיף כי מחר יכונסו מנהיגי ה-G7 כדי "לתאם תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה של איראן".

בתוך כך, לפי הערכות הזהיר ביידן את נתניהו מפני תקיפה ישראלית באיראן, ולפי דיווחים בארצות הברית הביע הנשיא האמריקאי חשש כי "נתניהו מנסה לגרור את ארצות הברית לעימות רחב יותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר