צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

ארוחת צהריים בצהרון בקרית מוצקין: פתיתים עם חרקים

הורים לילדים בצהרון קורצ'אק הופתעו אתמול (ראשון) לשמוע מילדיהם שצלחות הפתיתים שהוגשו להם הכילו גם חרקים. ההורים זועמים על כך שהם שמעו על המקרה לראשונה מילדיהם ואיש מצוות הצהרון או מרשת המתנ"סים לא טרח לעדכן אותם

פורסם בתאריך: 8.11.21 00:00

ילדי הצהרון בבית הספר קורצ'אק בקרית מוצקין הופתעו לקבל אתמול (ראשון) לארוחת הצהריים שלהם פתיתים עם חרקים. לדברי הורים לילדים בצהרון, החמור מכל הוא שהם שמעו על כך לראשונה מילדיהם, בלי שאיש מצוות הצהרון או רשת המתנ"סים דאג לעדכן אותם.

אמא לילד בצהרון (שמה שמור במערכת – ב"כ) סיפרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "היום כשהילד שלי חזר הביתה מהצהרון ושאלתי אותי איך היה, הוא סיפר לי שהיו חרקים בפתיתים. האמת היא שלא האמנתי לו ודי החלקתי את העניין. פתאום אני רואה שמישהו כתב בקבוצת הוואטסאפ של הכיתה: 'שמעתם שהיו היום חרקים בפתיתים של הילדים בצהרון?'. אז שאלנו בקבוצה למה אנחנו צריכים לשמוע את זה מהילדים? למה אף אחד לא עדכן אותנו? מה עם שקיפות מינימלית?".

מוסיפה אותה אם: "שוחחתי הערב עם עוד אימא לילד מהצהרון, והיא סיפרה לי שהיא דיברה עם אחראית הצהרונים במתנ"ס. היא שאלה אותה למה ההורים צריכים לשמוע על החרקים בפתיתים מהילדים. לדבריה, התשובה שלה הייתה שייתכן שהחרקים הגיעו לפתיתים מבחוץ, מכיוון שהדלתות היו פתוחות. זה לא הגיוני, כי החרקים היו בפירוש בכל הצלחות. אותה אימא גם התקשרה לסייעת בצהרון וביררה אצלה מתי היא העבירה את המידע על החרקים לאחראים במתנ"ס, והיא אמרה לה שהיא עשתה זאת כבר בשתיים וחצי בצהריים. היא שאלה אותה למה היא לא צילמה את הצלחות עם החרקים, והיא ענתה לה שכל מה שעניין אותה באותו הרגע היה רק להעיף משם את הצלחות. הערב קיבלנו הודעה מהצהרון עצמו – לא מהמתנ"ס – שהפתיתים הוצאו מהתפריט".

הורים לילדים בצהרון עדכנו במקרה את יו"ר האופוזיציה במועצת העיר צבי (ציקי) אבישר ("רוח חדשה במוצקין"), שמיהר להתקשר ולברר את העניין עם יו"ר הנהלת רשת המתנ"סים וסגן ראש העירייה עדי שטרנברג. לדברי אבישר, שטרנברג שמע על המקרה לראשונה ממנו.

 

אבישר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הורי צהרון קורצ'אק התקשרו אליי הערב לאחר שילדיהם סיפרו להם שקיבלו לארוחת צהריים פתיתים עם ג'וקים. מדובר באירוע תברואתי חמור בכל קנה מידה, שנדאג שיהדהד בכל שדרת הניהול של רשת המתנ"סים. עין של מבוגר אחראי חייבת לבחון את המזון לפני שהוא מוגש לילדים. אך הדבר לא מסתכם בזאת. העובדה שהמידע על האירוע מגיע לראשונה להורים מהילדים עצמם, וההורים הם שנאלצים לדווח להנהלת הרשת – מלמדת על כשל ניהולי חריף ומטרידה מאוד. יו"ר רשת המתנ"סים, המשמש גם בתפקיד סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעירייה, שמע לראשונה על המקרה ממני והודה בפניי, שאף אחד מעובדיו לא טרח לעדכן אותו. ההורים במוצקין מפקידים בידי רשת המתנ"סים את הדבר הכי יקר להם בחיים. נפעל לכך שהאירוע יתוחקר עד תום ושיוסקו המסקנות".

מרשת המתנ"סים נמסר בתגובה: "אנו רואים את העניין בחומרה רבה. צוות הצהרון דיווח על כך שהתגלה חרק לצד המזון והתקיים בירור מעמיק מול ספק הקייטרינג, רכזת הצהרונים וצוות הצהרון. יש לציין, כי אין ודאות מהו מקור אותו חרק שנמצא וייתכן כי מקורו בדלת שהושארה פתוחה בצהרון. בכל אופן, על מנת להימנע מהישנות מקרים כאלה בעתיד, הונחה ספק המזון להחליף את משטח אספקת הפתיתים שברשותו ולרכוש מלאי חדש, על מנת שדברים כאלו לא יקרו שוב.

"צוות הצהרון הונחה לשמירה מוגברת על ניקיון, כמו גם סגירה הרמטית של חלונות ו/או דלתות, על מנת למנוע כניסת חרקים שונים. בטיחות ובריאות הילדים, במסגרות השונות, הם העומדים לנגד עינינו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אמא טובה יותר

    איזה הורים גרועים. כמובן שזה לא היה בכוונה אז למה לעשות עניין כזה גדול? למה צריך קבוצה לצהרון או לכל דבר?

  2. גילי

    איזו צביעות מצד ההורים.
    ומה הונח בצלחות לצד הפתיתים? לא גופה של בעל חיים אחר? אולי של תרנגולת?
    למה תרנגולת כן וחרק לא?
    לאכול גופות זה איכס בכל מקרה.

  3. אילנה

    התגלה חרק….. שקרים זה הרבה חרקים בכל הצלחות….. אתם לר רק שקרנים אתם גם מטומטמים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר