שרת הפנים איילת שקד חותמת על העברת השטחים מהמועצה האזורית זבולון לקרית אתא (צילום: דוברות משרד הפנים)
שרת הפנים איילת שקד חותמת על העברת השטחים מהמועצה (צילום: דוברות משרד הפנים)

15 אלף דירות ייבנו על 6300 דונם שיועברו מהמועצה האזורית זבולון לקרית אתא

לאחר שראשי הרשויות, יעקב פרץ מקרית אתא ועמוס נצר מזבולון, הגיעו ביניהם להסכמות, חתמה היום שרת הפנים איילת שקד על העברת השטחים. כחלק מההסכמות, חקלאי זבולון יוכלו להמשיך לעבד את אדמותיהם עד אשר תחל הבנייה בפועל

פורסם בתאריך: 2.12.21 14:23

שרת הפנים איילת שקד חתמה היום (חמישי) על העברת שטח של כ-6300 דונם מהמועצה האזורית זבולון לעיריית קרית אתא. השטח כולל, בין השאר, שתי תוכניות ותמ"ל להקמת כ-15 אלף דירות וכן פארק מטרופוליני. בכך מאשרת למעשה שרת הפנים את ההסכמה המשותפת של הרשויות, שהתקבלה על ידי ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ וראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר להעברת השטחים בהתאם להסכמה ביניהם ולהמלצות הוועדה הגאוגרפית במשרד הפנים.

באפריל 2021 המליצה הוועדה הגאוגרפית לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות באזור חיפה על העברת שטחים בין המועצה האזורית זבולון לקרית אתא, זאת בהמשך להסכמה בין הרשויות על שינוי גבולות לאור תוכניות הותמ"ל 1025-1024 וכן תוכנית המתאר הכוללנית של קרית אתא.

לאחר הידברות עצמאית בין הרשויות, סוכם ביניהן כי קרית אתא מתחייבת לאפשר לחקלאי המועצה האזורית זבולון להמשיך את עיבוד הקרקעות החקלאיות, עד אשר יהיה צורך בפיתוחן. בנוסף הוסכם, כי הארנונה שתיגבה בשטחים שיועברו לתחום שיפוטה של קרית אתא תהיה בשיעור שלא יעלה על שיעור הארנונה לשטחים חקלאיים, הנגבית כיום במועצה האזורית זבולון, זאת כל עוד נמשך העיבוד החקלאי שלהם.

 

שרת הפנים שקד: "אני מעודדת מהלכים הנעשים בהסכמה בין הרשויות. הממשלה שמה לה יעד לייצר בנייה מאסיבית של דירות, והוספת 15 אלף דירות בקרית אתא תעניק בפתרונות דיור. נמשיך לבנות בכל רחבי המדינה".

מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש: "אני מברך את ראשי הרשויות על הגעתם להסכם להעברת השטחים תוך הסכמה על שלביות, שתאפשר לחקלאים להמשיך ולעבד את האדמה עד תחילת הבנייה בפועל. אני מקווה, כי רשויות נוספות יצטרפו למהלך זה ולמהלכים דומים. התוספת המשמעותית של יחידות הדיור יסייעו בפיתוחה והרחבתה של העיר קרית אתא".

ראש העיר פרץ: "תוכניות הפיתוח מבטיחות את עתידם של ילדי קרית אתא והאזור לעשרות השנים הבאות. מדובר בסיכום של עבודת תכנון ומאמץ רב שנים, אשר מקבעים את פיתוחה של קרית אתא והפיכתה לעיר מובילה. מדובר בתוספת של שכונות מגורים חדשות, משאבים לפיתוח ושדרוג שכונות מגורים ותיקות לצד הקמת עוגנים כלכליים כגון: מרכז רפואי, מוסד אקדמי, מרכזי תחבורה, שטחי מספר, תעסוקה ופארק מטרופוליני. זוהי בשורה אדירה לתושבי קרית אתא והאזור כולו, שייהנו מפיתוח חסר תקדים בהיקפו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טלי

    לשרה שקד
    מה אם לבנות דירות לאזרחים ותיקים 2 חדרים, לא מגיע להם? אשמח שתשמחו גם אותם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר