חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

התנועה לאיכות השלטון מבקשת הכרעה בהליך הפלילי המתנהל נגד ראש עיריית קרית מוצקין

פנתה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמפכ"ל המשטרה, שבו היא טוענת, כי נוצר מצב שבו ראש העירייה ממשיך לכהן בתפקידו בזמן שהחקירות נגדו נמשכות. "עולה חשש ממשי לפיו נוכחותו של צורי בעירייה תוביל לזיהום ההליך הפלילי המנוהל נגדו", לשון המכתב. העירייה: "המכתב מצביע על אובדן הדרך ועל חוסר הרלוונטיות של התנועה לאיכות השלטון"

פורסם בתאריך: 20.12.21 16:27

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שבו היא מבקשת הכרעה בהליך הפלילי המתנהל בעניינו של ראש קרית מוצקין, חיים צורי. על המכתב חתומים ראש האגף המשפטי בתנועה, עו"ד תומר נאור, ורכזת מחלקת פניות הציבור, עו"ד שקד נדיב.

כותבים השניים: "ב-17 באוגוסט בשנה שעברה פורסמו ידיעות בכלי התקשורת, לפיהן המשטרה סיימה את חקירותיה בעניינו של מר חיים צורי, ראש עיריית קריית מוצקין וכי התיק הועבר לפרקליטות המדינה להמשך טיפול, לאחר שהמשטרה המליצה להעמיד לדין את מר צורי בגין עבירות שוחד, הפרת אמונים ופגיעה בפרטיות הציבור.

"כזכור, החקירות בעניינו של מר צורי נפתחו במארס 2018 ונוהלו בשיתוף פעולה של היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

"בכתבה נטען, כי על פי החשד, נעשה לכאורה ובמשך מספר שנים שימוש במאגר מידע על תושבי קרית מוצקין במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העירייה. בנוסף, נטען כי טרם מועד בחירות 2008, ראש העירייה העניק לכאורה טובת הנאה לפעיל בקמפיין הבחירות של מתמודד אחר, זאת בתמורה לקבלת מידע פוליטי בעל ערך רב ממטה הבחירות הנגדי.

 

 

"בהמשך, ב-14 ביולי האחרון פורסמה ידיעה לפיה תיק החקירה נגד חיים צורי הועבר בשנית למשטרה להשלמת החקירה… והנה, על אף הזמן הרב שחלף מתחילת החקירות, ולאחר שהמשטרה המליצה לפני למעלה משנה להעמיד את מר צורי לדין, טרם התקבלה הכרעה סופית בעניינו. כך נוצר מצב שבו ראש העירייה ממשיך לכהן בתפקידו למרות החשדות האמורים ובזמן שהחקירות נגדו נמשכות, באופן המעלה חשש לפגיעה חמורה וכפולה במנהל התקין.

"מאחר שהחקירות טרם הסתיימו, עולה חשש ממשי לפיו נוכחותו של צורי בעירייה תוביל לזיהום ההליך הפלילי המנוהל נגדו. זאת, מאחר שהעובדים בעירייה הכפופים אליו ומחויבים לו הם אלו העשויים להתבקש בעתיד להעיד מולו, וכך נוצר ניגוד עניינים מובנה בעירייה כולה. מצב זה עשוי להטיל אימה על עובדי העירייה, ולכן מלבד החשש לשיבוש ההליך הפלילי, להוביל לשיבוש התנהלות הרשות כולה.

"אשר על כן, לסיום החקירה בהקדם האפשרי ולקבלת הכרעה בנושא ישנה חשיבות מכרעת עבור השמירה על המנהל התקין וכן לשם מניעת זיהומו של ההליך הפלילי.

"לאור האמור לעיל, נתכבד לפנות אליכם בבקשה לברר האם הושגה הכרעה בעניין העמדתו האפשרית לדין של חיים צורי, אם לאו נבקש לפעול לסיום הטיפול בתיק בהקדם האפשרי".

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור: "מעבר לעינוי הדין הכרוך בהתמשכות של הליכים משפטיים, כשמדובר בראש רשות מקומית יש לעניין גם השלכות ישירות על תושבי הרשות עצמה ועל עובדי הרשות שעשויים למצוא עצמם עובדים בכפיפות לאדם שנגדו הם נדרשים להעיד – מה שפוגע גם בהליך הפלילי וגם בניהול הרשות. אנחנו קוראים לפרקליטות להחיש את הליך החקירה הפלילית ולקבל החלטת תובע בהקדם האפשרי".

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "המכתב מצביע על אובדן הדרך ועל חוסר הרלוונטיות של התנועה לאיכות השלטון. שיטת הפעולה הפסולה שמובילה התנועה מהווה סכנה ממשית לדמוקרטיה הישראלית ומהווה שיבוש הליכי משפט. האופן בו היא מציבה את עצמה כמתחרה בבית המשפט בשאלות של אמת וצדק תוך הצבת אנשיה כחוקרים וכשופטים, כל אלו עומדים בניגוד גמור לחוקי מדינת ישראל. מוטב שהרגולטור יבצע בדיקה מקיפה על הקשרים הבעייתיים במשולש התנועה-עיתונאים ועסקני אופוזיציות על מנת שהגוף הזה יעשה חישוב מסלול מחדש. תמוה מאוד מדוע התנועה לא עוסקת במטרות שלשמה הוקמה ובוחרת בכל מחיר באמצעות כלים בכסות הדמוקרטיה להפעיל לחץ פסול על מערכת החוק במדינת ישראל תוך התקפות חסרות תקדים על הפרקליטות ועל שופטי בית המשפט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר