הילה רובין שלם (צילום: ענבל שמחי)
הילה רובין שלם (צילום: ענבל שמחי)

יו"ר האופוזיציה בקרית אתא: "העירייה מונעת ממני מלעיין במסמכים בעלי חשיבות ציבורית"

הילה רובין שלם עתרה אתמול (שלישי) לבית המשפט בטענה, כי כל בקשותיה לעיין במסמכים לא נענו, וכי היועץ המשפטי של העירייה אף השיב לה: "אין אפשרות להיענות למבוקש". בין המשיבים לעתירה גם משרד הפנים והממונה על המחוז במשרד, שלטענת רובין שלם אינם מפעילים את סמכותם בנושא

פורסם בתאריך: 27.4.22 12:07

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר קרית אתא, הילה רובין שלם מסיעת "הילה שלם והתושבים", הגישה אתמול (שלישי) עתירה מינהלית לבית משפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, נגד ראש העירייה יעקב פרץ, מנכ"ל העירייה בני חזן, היועצת המשפטית של העירייה עו"ד קרן רוזליס, העירייה, משרד הפנים והממונה על המחוז מטעם משרד הפנים, פאיז חנא. רובין שלם דורשת מבית המשפט לתת צו המורה למשיבים למסור לה ללא דיחוי מסמכים, שלטענתה מגיעה לה גישה אליהן, אולם זו נמנעת ממנה.

אחד הדברים שרובין שלם מבקשת לעיין בהם הוא סקר, שלדבריה ערכה העירייה בשנה שעברה, שנעשה על ידי חברת "דיאלוג", ובו נשאלו תושבי העיר שאלות שונות. רובין שלם מבקשת לקבל לידיה את תוצאותיו של הסקר וכן את כל הסקרים שבוצעו בין השנים 2021-2020, פרטים על עלותם וכן חוזים והסכמים שבמסגרתם התקשרה העירייה עם ספקי הסקרים.

בנוסף, מבקשת רובין שלם לקבל כרטסת ספקים, כרטסת אקסל, ובה חוזי החשמל שהעירייה משלמת עליהם, כרטסת אקסל ובה רשימת חוזי המים שהעירייה משלמת עליהם וכן כרטסת אקסל עם רשימת חוזי הארנונה שהעירייה משלמת עליהם.

 

 

בעתירה, שהגישה רובין שלם, באמצעות עו"ד שמעון שמואלי נכתב, בין השאר, כי מתוקף מעמדה, מוקנית לה זכות עיון רחבה במסמכי הרשות המקומית, אולם "המשיבים והממונה על המחוז, מתעלמים מהזכות החוקית המוקנית לעותרת לעיון בפנקסי העירייה ומסמכיה. כל רצונה של העותרת הוא לקבל לידיה לעיון ולבדיקה את המסמכים המפורטים בבקשתה. מדובר במסמכים ציבוריים בעלי אופי ציבורי מובהק, אשר חובה על המשיבים להמציאם לעותרת מתוקף מעמדה כחברת מועצת עיר (רובם מסמכים שאף הציבור זכאי לקבלו אם יבקשו בהתאם לחוק חופש המידע). למרות זאת, המשיבים והממונה על המחוז מנצלים את מעמדם ותפקידם ומתעלמים ו/או מסרבים להמציא לעותרת את המסמכים הפשוטים שביקש. כאילו מדובר בסודות פצצת הגרעין של מדינת ישראל".

לדברי רובין שלם, היא פנתה למשיבים בבקשה לעיין ולקבל לידיה את המסמכים, אלא שאז נענתה על ידי היועץ המשפטי של העירייה, שאמר לה, כי "אין אפשרות להיענות למבוקש". משום כך פנתה רובין שלם לממונה על המחוז מטעם משרד הפנים, פאיז חנא, שיפעיל את סמכותו בנושא, אלא שפנייתה זו, לדבריה, נתקלה בהתעלמות: "פועל יוצא שעד להגשת עתירה זו, הן המשיבים והן הממונה על המחוז, מתעלמים ו/או מסרבים להמציא לעותרת את המסמכים המפורטים בבקשתה".

מעיריית קרית אתא לא התקבלה עד כה תגובה.

ממשרד הפנים נמסר, כי תגובתו תינתן בבית המשפט.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר