הפילים מצטופפים בפינת צל קטנה בחי פארק (צילום: אריק מוגרמן)
הפילים מצטופפים בפינת צל קטנה בחי פארק (צילום: אריק מוגרמן)

הפגנה למען בעלי החיים בחי פארק במוצקין תתקיים בחמישי הקרוב מול גן החיות

יו"ר סיעת רוח חדשה במוצקין, צבי (ציקי) אבישר, העלה בשבוע שעבר בדף הפייסבוק שלו פוסט עם תמונה, שבה נראים שני פילים בחי פארק מצטופפים, בשיא החום, בפינת צל קטנה. בפוסט נטען, כי משאבת המים במתחם התקלקלה, אבל בחי פארק לא נערכו להצטייד במשאבה חילופית. רשת המתנ"סים: "תקלת המשאבה טופלה אחרי כמה שעות, וצל יש בשפע"

פורסם בתאריך: 24.7.22 14:20

בעקבות תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שזכה לתהודה גדולה, ובו נראים שני פילים בחי פארק קרית מוצקין מצטופפים בפינה קטנה עם צל, ביום חמישי הקרוב (28 בחודש), בשעה 18:00, תתקיים הפגנה בפתח גן החיות.

הכל החל בשבוע שעבר כאשר יו"ר סיעת רוח חדשה במוצקין, צבי (ציקי) אבישר, העלה בשבוע שעבר בדף הפייסבוק שלו את הפוסט הבא: "משאבת המים במתחם הפילים בחי פארק בקרית מוצקין התקלקלה. הנהלת המתנ"ס שמנהלת את החי פארק צפתה מראש קיץ לוהט, אבל לא נערכה להצטייד במשאבה חילופית לגיבוי. משאבה חדשה צפויה להחליף את התקולה רק בחמישי הקרוב. תושבים שסיירו עתה בחי פארק התרשמו שלולה ופולה, זוג הפילים שבחי פארק, סובלים מאוד בימי השרב הכבד ונאלצים להצטופף תחת רצועות צל קטנטנות. ראש העיר 'עתיר הניסיון' נמצא בחופשה קרירה בצפון אירופה. ממלא מקומו, עדי שטרנברג, שעומד בראש הנהלת המתנ"ס, מסרב אף הוא להשיב לפניות תושבים בנושא. ובינתיים, מנהלי ועובדי החי פארק נאלצים להשתמש באמצעים ידניים להוספת מים כדי לנסות להקל על זוג הפילים. גן חיות שלא יודע לספק תנאי מחיה נאותים לבעלי חיים גדולים לא רשאי לארח אותם. נקודה". לפוסט של אבישר הוצמדה תמונה שצילם אריק מוגרמן.

"הייתי במקרה בבניין שמשקיף על מכלאת הפילים", מספר מוגרמן ל"כלבו – חיפה והקריות", "ניסינו לברר מה קורה והבנו שמשאבת המים לא עובדת, זה לא משהו בולט. שלחתי את התמונה לאבישר ולחבר ששיתף אותה אצלו בפייסבוק, וככה בעצם הסיפור התפוצץ ומאז הוא רץ. אנחנו חייבים להילחם בזה, לא ראיתי דבר כזה בחיים. הרגשתי כאב בלב לראות את הדבר הזה. מחזה לא נעים בכלל. הזוי".

 

 

כמה דקות לאחר מכן, כתב ניר דוד, תושב הקריה, חברו של מוגרמן, בדף הפייסבוק שלו פוסט עם אותה התמונה של שני הפילים: "כשאדם פרטי מתעלל בחיות, כולם זועקים. כשעירייה פוגעת בחיות, דממת אלחוט. עולם עצוב, מאוד". הפוסט של דוד נעשה ויראלי והגיע עד ל"סטטוסים מצייצים".

"באופן אישי אני לא מחפש להיות בכותרות", אומר דוד, "אבל חייבים להדהד את סיפור החי פארק שיגיע לכותרות. הסיפור הזה הוא רק תסמין של התנהלות קלוקלת, בלשון המעטה, למה שקורה פה".

לפוסט הוויראלי של דוד, הגיבו אזרחים מכל הארץ. נפתחו קבוצות פייסבוק חדשות הקוראות להציל את בעלי החיים בחי פארק ואף נפתח איוונט להפגנה, אליו נרשמו כ-3000 איש. המארגנים, חבורה של צעירים, רובם בכלל לא מהאזור, כבר התארגנו על קבוצות וואטסאפ להסדרת טרמפים מכל אזור בארץ. לדבריהם, הם מעוניינים "לסיים עם הרוע הזה".

מרשת המתנ"סים נמסר בתגובה: "המקום מוצל, תקלת המשאבה טופלה אחרי כמה שעות, וצל יש בשפע. ה'תודעה הכוזבת' הזו היא פרי יצירה של פעיל פוליטי. עצוב ועלוב".

מהנהלת החי פארק נמסר, כי תושבי קרית מוצקין מוזמנים להגיע עד יום שישי הקרוב לחי פארק להתרשם ממצב הטיפול בפילים, וזאת ללא עלות כניסה לתושבי העיר. עוד נמסר, כי בחי פארק, שמעסיק צעירים בעלי צרכים מיוחדים, רואים בחומרה את הניסיון לצבור נקודות על רקע פוליטי מצד גורמים בעלי עניין שניצלו את בעלי החיים ליצירת פייק ניוז ברשתות.

 

לתגובתה צירפה העירייה סרטון של מתחם הפילים, שצולם היום (ראשון) עם דברי הסבר של מנהלת ההדרכה של החי פארק, אסנת מעוז ינקו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר