פינה קטנה של צל. ח"כ סאקס-פרידמן בחי פארק (צילום: יש עתיד)
פינה קטנה של צל. ח"כ סאקס-פרידמן בחי פארק (צילום: יש עתיד)

ח"כ סאקס-פרידמן לאחר ביקור בחי פארק: "חלק מהמתחם מתוחזק מתחת לכל ביקורת"

הח"כית (יש עתיד) הגיעה לביקור פתע במתחם בעקבות הסערה שהתחוללה לאחרונה סביב אופן אחזקת בעלי החיים, וכך היא כותבת, בין השאר: "הליקוי החמור ביותר במקום הוא מחסור בצל לבעלי החיים. הדבר הזה חוזר על עצמו במתחם הג'ירפות, הפילים, הקופים ועוד. ראיתי בעיניי את בעלי החיים מצטופפים תחת פיסת צל מסכנה"

פורסם בתאריך: 28.7.22 12:27

הסערה שעורר לאחרונה החי פארק בקרית מוצקין, בעקבות טענות תושבים על אופן אחזקת בעלי החיים בו, הביאה למקום לביקור פתע את ח"כ יסמין סאקס-פרידמן (יש עתיד). בסיום הביקור כתבה ח"כ סאקס-פרידמן את ממצאיה. וכך היא כותבת:

"הגעתי השבוע לחי פארק בקרית מוצקין לראות את הדברים בעיניים. הגענו למקום בשעה 14:00, השעה החמה ביותר ביום, על מנת להעריך בצורה נכונה את המצב. סיירנו בין כל  הכלובים, חלק מהמתחם מתוחזק בצורה ראויה, אבל חלק אחר – מתחת לכל ביקורת.

"1. הדבר הראשון שתפס את מבטי כשנכנסתי זה אמפי ענק להופעות בתוך המתחם, דבר שהוא כשלעצמו עלול לפגוע ברווחת בעלי החיים השוהים במקום.

"2. הליקוי החמור ביותר במקום הוא מחסור בצל לבעלי החיים. הדבר הזה חוזר על עצמו במתחם הג'ירפות, הפילים, הקופים ועוד. ראיתי בעיניי את בעלי החיים (ובמיוחד את הפילים האומללים) מצטופפים תחת פיסת צל מסכנה.

"3. המים בבריכת התנינים מלאה בפלסטיקים, פקקים ובקבוקים ריקים.

"4. אנשים מאכילים את החיות בלי פיקוח, אוכל שעלול לגרום להם לנזק חמור.

"5. הדירים של הכבשים והעיזים מעופשים ומלוכלכים.

"6. ועדיין בשנת 2022 יש פינת ליטוף של ארנבים".

 

 

עוד כותבת ח"כ סאקס-פרידמן: "עוד היום תצא פנייה רשמית אל משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ואל הנהלת הפארק בנושא. אני לא מבקשת, אלא דורשת. תקנו מיד את הליקויים. עצם הכליאה של החיות האלה בכלובים היא התעללות, המינימום שאתם יכולים לעשות הוא להעניק להם תנאי מחיה ראויים.

"ובנימה אישית אליכם, הציבור הרחב. גני חיות הם לא מקום לבידור. אלו בעלי חיים שנלקחו בשבי כדי שמישהו ירוויח על גבם כסף. אל תתנו לזה יד".

מהנהלת החי פארק נמסר בתגובה: "אנו מודים לח"כ סאקס-פרידמן על הביקור בגן החיות המוביל בישראל ושמחים שהיא מעלה על סדר היום את טיב המקצועיות ומציינת את אופן התחזוקה הראוי. טענותיה מלמדות, כי היא נושאת בתפיסה מבית השוללת את זכות הקיום של גני החיות ברחבי העולם, ומשכך אף תמוה מדוע נכנסה ככלי משחק לכל הסאגה הכוזבת שנולדה על רקע פוליטי- דמגוגי, והביקור נועד להרוויח 'נקודות' על רקע מצוקת יחסי ציבור בעת תקופת בחירות. מוטב לו חברת הכנסת הייתה עוסקת, כפי שעמותת תנו לחיות לחיות הייתה מצפה ממנה, בנושאים מהותיים כמו כלבים וחתולים משוטטים שזו מכת מדינה בישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיים

    מקומם של החיות בטבע,צריך לסגור את כל גני החיות הזויים האלה,עם כבר מטפלים בהם שיטפלו כיאות בחיות שנמצאות בשבי של האדם,כמו בזמן הרומאים והיוונים ועמים קדומים,זה צריך לעבור מן העולם,זה לא שואו,זה צער בעלי חיים לפי דין תורה,כמה הם מנסים להצדיק את עצמם החי פארק,ממש עצוב.

  2. ישראלית

    גן חיות , מסכנות החיות . כדאי שחברי הכנסת יבואו לחיפה, לנסות למצוא צל בתחנות האוטובוס הגרועות שלא מגינות נשמש ומגשם.

  3. נמאס

    מהתגובה של הנהלת החי פארק ניתן להבין שכמו כולם, הם דואגים לכסף וכשמוצאים אצלם מחדלים הם מנסים להעביר נושא.

  4. עופר "המפנה"חיפה

    קורה את הכותרות כאן על חי פארק מידי כמה ימים וממש מתעניין, מי זה זאת שרודפים את מתחם החי פארק עד זוב דם ?!
    מה האינטרס שלהם ?! (בטח לא אורח חיי החיות שם ).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר