ציקי אבישר וחיים צורי (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי)
ציקי אבישר וחיים צורי (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי)

סקר דרמטי במוצקין: שוויון באחוזי התמיכה בחיים צורי וביו"ר האופוזיציה ציקי אבישר

על פי הסקר, שנערך ב-22-21 בנובמבר על ידי מכון סמית בקרב 450 נשאלים, בהזמנת מטה הבחירות של אבישר, זוכים צורי ואבישר ב-41 אחוזי תמיכה כל אחד. מטרת הסקר, כפי שהוגדרה: בדיקת כוונות ההצבעה בבחירות לראשות העירייה ולמועצת העיר שיתקיימו באוקטובר 2023

פורסם בתאריך: 1.12.22 16:07

סקר שערך מכון סמית, בהזמנת מטה הבחירות של יו"ר האופוזיציה בקרית מוצקין צבי (ציקי) אבישר מסיעת רוח חדשה במוצקין, מנבא שוויון בין אבישר לראש העירייה המכהן חיים צורי, כאשר כל אחד מהם זוכה, על פי הסקר, ל-41 אחוזי תמיכה. מדובר בסקר טלפוני שבוצע ב-22-21 בנובמבר בקרב 450 נשאלים בגיל 17 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של בעלי זכות הצבעה בקרית מוצקין. טעות הדגימה: 4.7 אחוז. מטרת הסקר, כפי שהוגדרה: בדיקת כוונות ההצבעה בבחירות לראשות העירייה ולמועצת העיר שיתקיימו באוקטובר 2023.

בהשוואה לנתוני סקר קודם שנערך במאי האחרון, חלה ירידה בתמיכה בצורי ועלייה בתמיכה באבישר. כך, על השאלה "האם היית רוצה שצורי יישאר לקדנציה נוספת", השיבו 40 אחוז בחיוב (לעומת 48 אחוז במאי); על השאלה "האם היית רוצה שצורי יוחלף" השיבו 46 אחוז בחיוב (לעומת 39 אחוז במאי). נכון להיום, כך על פי ניתוח הנתונים, יש יתרון (אם כי לא גדול) לאלה שרוצים בהחלפת ראש העירייה.

על השאלה – באיזו רשימה תבחרו למועצת העיר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, השיבו 31 אחוז שיבחרו במוצקינטו של חיים צורי לעומת 29 אחוז שהשיבו כי יתמכו ברוח חדשה במוצקין של אבישר. לדברי עורכי הסקר, חלה ירידה בתמיכה במוצקינטו של צורי (שבסקר מאי זכתה ל-33 אחוז) ועלייה בתמיכה ברוח חדשה של אבישר (שזכתה במאי ל-26 אחוז), אולם הם מדגישים, כי להבדלים אלו אין משמעות סטטיסטית.

 

 

על השאלה – במי תבחרו לראשות העירייה, אילו הבחירות היו מתקיימות היום והיו מתמודדים בהן שלושה מועמדים – צורי, אבישר ועדי שטרנברג – השיבו 40 אחוז כי היו בוחרים בצורי; 39 אחוז היו בוחרים באבישר, ורק 3 אחוז היו בוחרים בשטרנברג. אילו היו מתמודדים בבחירות רק שניים – צורי ואבישר, היה כל אחד מהם זוכה ל-41 אחוז; אם צורי היה פורש מהמרוץ, ורק שטרנברג היה מתמודד מול אבישר, כי אז אבישר היה זוכה, כך על פי הסקר, ל-48 אחוז לעומת 12 אחוז לשטרנברג.

עוד מהסקר: 60 אחוז מהנשאלים בעד הגבלת הקדנציות לראש העירייה (עד שלוש קדנציות) ו-32 אחוז נגד ההגבלה.

מניתוח כללי של תוצאות הסקר האחרון עולה, כי בהשוואה לסקר מאי 2022, מעמדו של צורי נחלש, ואילו מעמדו של אבישר השתפר. עם זאת, חשוב להדגיש, כי שביעות הרצון מהעירייה נשארה גבוהה. "נראה אפוא שהירידה בתמיכה בחיים צורי היא אישית ולא קשורה באופן ישיר לתפקוד העירייה", מסכמים עורכי הסקר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר