יוחאי פורטל, משמאל (צילום: באדיבות המשפחה)
יוחאי פורטל, משמאל (צילום: באדיבות המשפחה)

אחרי סדרה של ניתוחי ראש מורכבים: הגיטריסט המוכשר מהקריות זקוק לכם

גידול בגזע המוח שיבש לחלוטין את חייו של יוחאי פורטל מקרית אתא, מוזיקאי וגיטריסט מוכשר. כבר חודשים ארוכים שהוא אינו עובד, ומכיוון שהוא זקוק לטיפול צמוד 24/7 גם אשתו נאלצה להתפטר מעבודתה. החברים מהקריות ומתעשיית המוזיקה נרתמו לעזרה, וגם אתם מוזמנים לפתוח את הלב ואת הכיס

פורסם בתאריך: 11.2.23 16:12

במאי 2022 התהפך עולמו של המוזיקאי והגיטריסט יוחאי פורטל (35). הוא נפצע קל מאוד בתאונת דרכים, וכדי לוודא שלא נפגע בראשו, הוא ביצע בעצת רופאו CT מוח. בדיעבד התברר שזו היתה בדיקה גורלית. בבדיקה נמצא גידול בגזע המוח, ומאז חייו של פורטל אינם חיים.

פורטל נולד וגדל בקרית אתא. בתעשיית המוזיקה בארץ בכלל ובקריות בפרט הוא ידוע כגיטריסט מוכשר מאוד. הוא עבד לצדו של ירדן פלג (ג'ורדי), ובין השאר הופיע עם אינפקטד משרום ועם סטטיק ובן אל ובלהקות קאוורים שונות.

לפני כשבע שנים קיבל פורטל ויזת אמן ועבר ללוס אנג'לס, שם הכיר את לורן שלימים הפכה לאשתו, ונראה היה כי החיים מאירים פנים לבני הזוג. גם הקריירה המוזיקלית של פורטל היתה בנסיקה. עד אותה בדיקה גורלית.

 

יוחאי פורטל (צילום: באדיבות המשפחה)

יוחאי פורטל (צילום: באדיבות המשפחה)

 

בת דודו אור פורטל מספרת: "תוצאות הבדיקה נפלו עליו כרעם ביום בהיר. הוא לא ידע מכלום ולא הרגיש כלום. הכל קרה מהר מאוד. כשמצאו את הגידול, הוא הגיע לארץ ונבדק ברמב"ם, אך מכיוון שהוא כבר כמה שנים בחו"ל ואין לו ביטוח, הוא עבר את הניתוח בארצות הברית. בכל הקשור להסרת הגידול הניתוח עבר בהצלחה, אבל היו סיבוכים קשים אחרים של בצקת והצטברות נוזלים במוח, והוא עבר שני ניתוחים נוספים לניקוז הנוזלים".

מה מצבו כעת?

"לא פשוט. הוא סובל מכאבי ראש עזים, ימים שלמים שהוא ער, לא מצליח לישון, התרופות לא ממש עוזרות, הוא מתאשפז מעת לעת, לא מצליח לאכול לבד, ובמשך תקופה ארוכה הוא בקושי תקשר. בשל מצבו הוא הפסיק לעבוד, וגם אשתו נאלצה לעזוב את עבודתה כדי לטפל בו. הוא צריך טיפול והשגחה צמודים 24/7".

 

גם פיטר רוט נרתם למען יוחאי פורטל

גם פיטר רוט נרתם למען יוחאי פורטל

 

דף הפייסבוק של פורטל התמלא בימים האחרונים באינספור פוסטים של חברים שמזמינים את הציבור לתרום דרך דף גיוס ההמונים שנפתח לצורך מטרה זו.

ליאור נויפלד צירף תמונות של פורטל לפני הניתוח ואחריו, וכתב: "זה יוחאי, וזה יוחאי. כן, לפעמים בנאדם אחד הוא שני אנשים. בתמונה למעלה, יוחאי פורטל, בנאדם עם נשמה מזהב, אנרגיה שעשויה מחשמל, גיטריסט על חלל, וככל הנראה פרי אהבתם הסודית של סלאש וראובן עטר, שניסר את הלילה עם הגיטרה המון שנים בקריות, עד שעבר ללוס אנג'לס, שם הוא מנגן. לא מזמן התחתן, והחיים טובים, ונאמר אמן. בתמונה למטה, יוחאי פורטל, אותו אחד, אחרי שגילו לו במאי 2022 גידול בראש, ומאז הניתוח הראשון עבר עוד שני ניתוחים ודלקת בקרום המוח וסכנת חיים אמיתית. מפה לשם, הוא לא מנגן ולא עובד כבר חצי שנה, ולפני כמה חודשים גם אשתו נאלצה להתפטר כי הוא צריך השגחה וטיפול צמוד 24/7. אחי היקר, יוחאי פורטל, תדע שגם מרחוק אני אוהב אותך מאוד, ואמן תצא מזה חזק יותר מאשר הסולו של 'Estranged' של גנז. מי שרוצה לעזור, מוזמן. אפשר לתרום כאן".

 

יוחאי פורטל לפני ואחרי הניתוחים (צילום: באדיבות המשפחה)

יוחאי פורטל לפני ואחרי הניתוחים (צילום: באדיבות המשפחה)

 

 

גם אוהדי מכבי חיפה נרתמו למען פורטל, אוהד שרוף של הקבוצה, שגם מעבר לים לא החמיץ משחק אחד של הירוקים.

איגור רבסקי כתב: "חבר שלי, אח שלנו ליציע ואוהד שרוף של מכבי עובר עכשיו משהו קשה שאני לא מאחל לשונאים שלנו. מדובר בבן אדם נדיר, שמח, טוב לב, מוזיקאי בחסד עליון ואחד הגיטריסטים המוכשרים שיש. במאי 2022 כל עולמו של יוחאי השתנה כאשר נמצא גידול מוחו. מאוחר יותר הוא עבר כריתה שגרתית למדי להסרת הגידול, והוא היה צפוי להחלים באופן מלא תוך חודש ולחזור לחיי היומיום הרגילים שלו. לרוע מזלו, מאז חייו היו הכל מלבד נורמליים. יוחאי סבל מסיבוכים ופרכוסים רבים ומסכני חיים. הוא עבר שני ניתוחי מוח נוספים, דלקת קרום המוח החיידקית מילאה תפקיד גדול בסיבוכים שלו, ביחד עם גופו שניסה לדחות חלקים מהניתוח הראשוני. יוחאי גם קיבל מינונים גבוהים של סטרואידים ואנטיביוטיקה שזרעו הרס בכל גופו. הוא עובר טיפולים רבים ושונים, אך זו תהיה דרך ארוכה להחלמה. במהלך תקופה זו יוחאי ואשתו לא יכלו לעבוד, וכל חסכונותיהם אזלו. אנו מגייסים כספים כדי לעזור להם להקל על חלק מהעומסים הכספיים שאיתם הם מתמודדים וכדי לעזור להם עם עלויות הטיפולים. אל תישארו אדישים. כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו. יוחאי, מחכה כבר לראות אותך שוב על הבמה ושנזכה שוב לעודד את מכבי מהיציע ביחד".

לתרומות ליוחאי פורטל לחצו כאן

 

אוהד שרוף של מכבי חיפה (צילום: עצמי)

יוחאי פורטל, אוהד שרוף של מכבי חיפה (צילום: עצמי)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר