יוגב מלכה. מסי סטייל (צילום: באדיבות המשפחה)
יוגב מלכה. מסי סטייל (צילום: באדיבות המשפחה)

"לאט לאט ובנחישות הוא בנה לו את החלום"

החוג לקראטה בכיתה ג', האגרוף התאילנדי, השירות הצבאי כמדריך קרב מגע בכיר בצנחנים, האימונים במרפסת הבית על מתקנים שבנה בעצמו, והאתגר הגדול הבא: "רוקדים עם כוכבים" || שלומי מלכה מספר על הדרך מעוררת ההשראה שעשה בנו יוגב מהילדות בקרית אתא ועד לפסגת המידוריאמה והזכייה בתואר הנינג'ה

פורסם בתאריך: 8.4.23 02:39

התרגשות גדולה נרשמה בקרית אתא ביום שני בערב. בן העיר יוגב מלכה רשם הישג אישי, לאומי ועולמי חסר תקדים, כשזכה בתואר "נינג'ה ישראל" השני בארץ וה-20 בעולם שטיפס את הר המידוריאמה. מלכה עשה זאת ב-22 שניות בלבד, ובכך השווה את השיא העולמי והפך את ישראל למדינה היחידה שניצחה את המידוריאמה שנתיים ברציפות.

מבחינתו של מלכה היתה זו סגירת מעגל לאחר שבשנה שעברה הוא צלח את המידוריאמה ב-29 שניות, אך בסופו של דבר נפצע, שבר את האצבע והפסיד את התואר ליובל שמלא שהקדים אותו בשלוש שניות בלבד.

 

עם ההורים, אורלי ושלומי מלכה (צילום: באדיבות המשפחה)

יוגב מלכה עם ההורים אורלי ושלומי מלכה (צילום: באדיבות המשפחה)

 

מלכה, בן 23, הוא בן הזקונים של אורלי ושלומי, ואחיהן של אוראל, מאיה וגל. הוא למד בבית הספר היסודי גורדון ולאחר מכן בחטיבה ובתיכון רוגוזין. האב שלומי מספר עליו שמגיל צעיר הוא תמיד נמשך לספורט.

שלומי, ספר איזה ילד היה יוגב.

"מגיל צעיר הוא היה מאוד נחוש. בכיתה ג' כבר נרשם לחוג קראטה, אבל מהר מאוד החליט שזה לא מעניין אותו. אני זוכר איך הוא לימד את עצמו לרכוב על אופניים. יש לנו חומה ליד הבית, והוא רכב לכיוונה הלוך וחזור, הלוך וחזור, עד שהצליח לסגל לעצמו את שיווי המשקל. כל דבר הוא עשה בצורה יסודית ואף פעם לא ויתר. אחרי שסיים עם הקראטה, הוא הלך ללמוד אגרוף תאילנדי והגיע להישגים, אבל אני פחות אהבתי את זה – יותר מדי מכות לטעמי – וביקשתי ממנו שיעזוב, אז הוא הלך לתחום הטיפוס. בכל מקום הוא חיפש קירות טיפוס. בין המטפסים הוא פגש חברים שעוסקים בנינג'ה, נמשך לענף, ולאט לאט בנה לעצמו את החלום. הוא נסע להתאמן בכל פינה בארץ שהיה בה מכון נינג'ה, וגם בנה כמה מתקנים במרפסת של הבית. מאיתנו, ההורים, הוא קיבל את מלוא התמיכה".

 

עם האחיות, אוראל, מאיה וגל (צילום: באדיבות המשפחה)

יוגב מלכה עם האחיות אוראל, מאיה וגל (צילום: באדיבות המשפחה)

 

 

את שירותו הצבאי התחיל מלכה בגיבוש ביחידת דובדבן. הוא סיים את הגיבוש הראשון, אבל בגיבוש השני נפצע, נשר ועבר לצנחנים. כשסיים טירונות, בשל הרקע שלו באמנויות הלחימה, הוצע לו להיות מדריך קרב מגע בבא"ח צנחנים. הוא קיבל את ההצעה, ואת השירות סיים כמדריך קרב מגע בכיר. גם בבסיס, מספר אביו, הוא לא ויתר על אימוני הנינג'ה: "הוא בנה בבסיס מתקני אימונים, התאמן כל יום. כמו שאת רואה אותו בתחרות – נחוש וממוקד מטרה – כך הוא גם בחיים. בכלל, בכל מקום בארץ שיש בו מתקני נינג'ה, הוא התאמן".

 

עם החברה, עומר (צילום: באדיבות המשפחה)

יוגב מלכה עם החברה עומר (צילום: באדיבות המשפחה)

 

את סיפורו מעורר ההשראה מספר מלכה בהרצאות ובסדנאות שהוא מקיים בכל רחבי הארץ, ובימים אלה הוא עסוק כל כולו באימונים לעונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים".

שלומי, אז הילד יודע גם לרקוד?

"לא. אמנם לאחותו מאיה יש סטודיו לריקודים, אבל לו אין מושג. ליהקו אותו לעונה החדשה, ויוגב, כמו יוגב, נענה לאתגר, והוא לגמרי נחוש וממוקד מטרה. אני מאמין שגם ב'רוקדים עם כוכבים' הוא יככב. הוא כבר חודש וחצי מתגורר בתל אביב בגלל האימונים. הוא מתאמן שמונה שעות כל יום".

בגמר "נינג'ה ישראל" צפה מלכה מבית ההורים בקרית אתא, כשלצידו עומר, בת זוגו בשמונה השנים האחרונות. גם ראש העיר יעקב פרץ היה שם, ובתום התוכנית הוא כתב בדף הפייסבוק שלו: "צפיתי בשידור גמר 'נינג’ה ישראל' בבית משפחת מלכה. יוגב הוא אלוף אמיתי שהשווה את השיא העולמי על המידוריאמה ועשה זאת בנחישות ובמקצועיות לאורך כל העונה. הרמה שהפגין יוגב בתחרות הגיעו מהאימונים הקשים ובעיקר מהאופי של הבחור הלוחם הזה, שלקח על עצמו משימה קשה ועמד בה בהצלחה תוך שהוא שומר על צניעות".

פרץ הוסיף וכתב: "יוגב הוא אלוף ואת האתגרים הפיזיים הוא עבר בעצמו, אבל ראינו את התמיכה האדירה שלה זכה מההורים המדהימים אורלי ושלומי, מהחברה עומר, מהאחיות גל, אוראל ומאיה, מהחברים ומהמשפחה הקרובה. משפחה מדהימה, אנשים נפלאים, וההישג הזה הוא גאווה אדירה לכל אחת ואחד מהם ולעיר קרית אתא. יוגב משמש מודל לחיקוי לכל ילדה וילד שצפו בו ורוצים להגשים חלום".

 

יוגב מלכה עם ראש העיר יעקב פרץ (צילום: דוברות עיריית קרית אתא)

יוגב מלכה עם ראש העיר יעקב פרץ (צילום: דוברות עיריית קרית אתא)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר